Auktion i solsken

Sommar, värme, sol, grilla och äta ute i trädgården tillhör det som en stor del av min sommar måste ha för att vara sommar.

Idag cyklade jag och maken till en auktion och kollade runt en snabbis.
Det var MASSOR av folk där!
En hel del fina saker.
Jag älskar glas - pressat glas i synnerhet!
Det fanns 12 vackra glas på fot.
Två underbart vackra skålar på fot.
Silverbrickor och uppläggningsfat i silver.
Vackra och gedigna lakan med breda virkade spetsar.
Linnedukar vackert vävda i dräll.
En vacker spegel med en härlig "krona" upptill och kanterna på glaset hade fasats av (falsat glas?, eller vad heter det?)

Auktioner är somrigt tycker jag!
När jag var barn, följde jag ibland med på auktion och vem har inte sett Emil i Lönneberga på auktion??!!!
Jag drack inte sockerdricka, som Emil, jag drack Trocadero eller Pommac! 
Idag köpte maken en kokt korv och en colaburk...

4
tiindra

Jag håller med att auktioner är somrigt..Det är kul att gå och strosa och titta...På äldre dagar så gillar jag gamla möbler som jag absolut inte gjorde för ca 10 år sedan....synd bara att vissa av de möblerna blir så fasligt dyra sååå...

soffie är trött

å det är sommar det:O)

ha en underbar fredag

Åsa

Jag älskar auktioner men det var ett tag sen jag var på nån. Måste hålla ögonen öppna i sommar.

Åsa

Ha en skön helg. ÅSa