Senaste

Maken är tillbaka på sjukhuset.
Hela helgen är han där.
Allt ser bra ut säjer doktorn.
Utom i mjälten.
Där finns det fortfarande cancer som inte vill släppa taget.
Allt är bra.
Hade det varit mer cancer i mjälten hade de tagit bort den.
Skurit ut den och analyserat den.
Man kan leva utan mjälte.
Nu är han i den "lättare" av olika plan B variationer.
Bland annat ska han ha dropp i 24 timmar.
Kl 01.00  väcker de honom natten till söndag.
Då ska hans 4 dropp denna helg sättas in för de närmaste två timmarna.
Vad tror ni jag gör?
Sitter jag troget vid hans sida?
Nopp.
Det är en kur som gör att han kommer att må skit i en vecka, minst.
Jag har varit med honom idag.
Dropp från kl 9.30 till jag åkte kl. 14.30 och till och med efter det....
I hela 24 timmar till en början...
Nä, resten av helgen ska jag vara med döttrarna.
Antingen hemma eller i Jönköping.
Vi får se.
Just nu är jag slut.
Trött.
Ta bort mej någon.
Jag orkar inte mycket mer.
Maken är bra, bättre än doktorerna kunde önska i november.
Gud vad skönt för mej att höra.
Du är väl glad.
Visst.
Jag är glad.
Jag är nöjd.
Jag har framförsikt.
Det ser ju så BRA ut...
Varför i all världen är jag så trött och slut då?
10
Tony M

Tycker det ser jättebra ut!!

Åsa

Det är klart att hela den här nervpåfrestningen tar på krafterna. Den reaktionen måste ju komma nångång. Nu när det börjar se bättre ut kanske du har vågat slappna av lite.

Ta hand om dig! Ge dig tid!

KRAM

Elin [ n e v n a r i e n ]

Tänk inte för mycket på det, mamma. Pappa kommer att bli bra och jag vet det. Jag känner det här inne. Allt kommer gå jättebra :)



Jag tycker du ska komma hit, för här tänker man inte så mycket. Och jag tror att pappa mår bäst av att vi inte tänker på det. Det är nog med att han går igenom det själv. Han vill att du ska vara glad.



Älskar dig! <3

A R E D H E L

Håller med syster om allt! :) Vi bara är ett stöd för honom så att han orkar! :) <3

Yvonne

Därför att när man börjar slappna av så kommer tröttheten, när allt verkar ordna sig och man tycker att man "borde" må bra, kanske man blir ledsen och trött. Var det. Vila i det. Och vila dig. Maken vet säkert att du är med honom med själen, man måste inte vara med kroppsligen (heter det så?) hela tiden. Kram.

Anna-Carin

Hej! det är som Yvonne skriver när du slappnar av kommer all trötthet på engång.Det är ungefär som när jag jobbar och blir ledig,kan bli totalt slut.Alla batterier är urladdade.(Baksidan med fibro)Du ska se att allt kommer att ordna sig,lyssna på läkarna och njut av livet.

Ha det bra // Anna-Carin

Pernilla

Jag skickar som vanligt en styrkekram och hoppas att det hjälper dej att kunna le. Var tillsammans med barnen och försök att ge varandra kraft och skratta. Skratt hjälper och läker.

/P

Tiindra

Tack för att du orkar uppdaterade för jag har undrat så hur ni har det...och hur det gått för din man....Så skönt att det ser positivt ut och hoppas det får hålla i sig så nu.....

Fömodligen är det all spänning, du har haft inom dig + att du hållt ställningarna hemma för att allt ska fungera som kommer ut nu när du börjar slappna av...Helt normal reaktion.....som kan upplevas lite konstig kanske.för istället skulle du hoppa av glädje...men så är det...precis som de andra oxå har skrivit här...

Du är glad det förstår alla men orken tryter att ta åt sig det men den kommer, jag lovar :0)...

Ha en jättebra helg med flickorna som verkar jätterara...en dag kankse man råkas ...Jag med mitt svammel om att träffas :0)...

Älskar nya människor :0)...

Jag säger bara det...jag är inte knäpp som skriver så utan en normal social mamma till 3 barn .0)..

Sofia

Hoppas du tar dej tiden att vila upp dej ordentligt nu i helgen!

Ingen du känner.

Hoppas verkligen att det går bra! <33 Det gör det säkert!