Två steg fram och ett tillbaka

I söndags gick jag ut och krattade hela gräsmattan utanför ytterdörren.
Så Skillor och Vårlök ska kunna komma fram ur gräsmattan...
Värt!
Natten till måndag snöade det.
Måndagen var mulen och jag var ledig.
Satt och spelade SIMS hela dagen, det var jätteroligt, för det var så länge sedan jag spelade med den familjen.
Natten till tisdag snöade det mer.
Både igår och idag har jag kört brevbäring på landet.
Idag körde jag uppe på berget och där låg snön kvar helt.
Det var mycket snö oxå, som frusit som det låg, med djupa hjulspår och knöliga spåriga vägar som följd.
Solen sken men det var kallt ändå.
Maken har varit på sjukhuset igen.
De är oroliga för att hans låga blodkroppar och blodvärden.
Idag fick han på nytt ett dropp med blodkroppar.
Och fontänliknande näsblod...
Han blödde i flera timmar innan han fick åka hem.
Nu ligger han i soffan och är helt slut..

3
tiindra

usch,usch,usch,,,vad jobbigt både med detta väder som leker berg och dalbana samt din mans kropp som oxå leker det..(förstå mig rätt )

Tänk om det vore så lätt så att man kunde karva bort det onda cellerna och sedan skulle det vara bra....

Förstår att det går två steg fram och ett steg bak...Hoppas, hoppas att det går två steg framåt istället för ett snart...

Åsa

Så skönt att våren försöker smyga in på allvar men vad jobbigt för din man! Och dig!

Pernilla

Likadant här. Köpte Penséer.....som ett hån var det -10 grader i natt. Så kallt har vi nog inte haft på hela vintern.