Pepparkaksbak



Julmusiken skvalar.
Vi har avslutat pepparkaksbaket, så nu doftar det pepparkakor!
Maken och dottern bakar lussekatter nu.
Typiskt nog hade vi inte laddat batterierna till kameran, så vi får se vad det blir i bildväg...

Vädret är dimmigt, men kallt, närmare noll grader.
Inget väder för en tomteparad kl 16, kan tyckas.
Maken, mormor och dottern ska gå till stadens centrum och kolla.
Själv ska jag samtidigt gå till kyrkan för vår generalrepetition.
6
Malin

Du kan konsten att foto ur härliga vinklar!!!

Vi har pysslat m samma sak i dag!



Kram

Sofia

Va mysiga bilder. Blir värsta julkänslan! :D Jag har gjort flugsvampar (?flashback från ett tidigare liv i Woodstock?) i marsipan och nougat idag! ha ha ha! Men det mesta hamnade i munnen!



Att slakt-djur ska behöva ha det illa den lilla tid dom har kan få mej att gråta... Lennart hade det i alla fall väldigt bra tills det var dags. :)



Grisar är riktigt keliga faktiskt. I alla fall om dom mår bra.

s

Kääärlek! :D

Yvonne

Jag hade förträngt hur juliga alla bloggar blir så här framåt december...fast inte min...det där känns som en annan värld, en annan tid...

Pernilla

Jag har inte hunnit med varken lussebullar eller pepparkakor än. Men julkonsert i kyrkan har jag varit på.

/P

Peters bildmagi

Mmmm, vad sugen jag blir på att baka pepparkakor när jag ser dina bilder. Har inte hunnit med det än men kanske nästa helg.......