Stockholms Slott






Döttrarna tyckte vaktombytet på Stockholms Slott var så roligt att de gjorde en parodi på den.



Kameramännen som körde vaktombyte på Stockholms Slott...



När vi sitter här och dinglar med benen, vänder sej plötsligt älsta dotterns fästman om och hittar Medeltidsmuséet bakom våra ryggar...
Det museum som maken min föreslagit på väg in till Stockholm...




Här sitter älsta dottern och hennes fästman i Kungsträdgården och kollar på en ställning med hoppgungor/bungyjump för barn som var riggat inte långt ifrån där vi satt.
Lite intresserad var han nog, trots att han och vi andra sagt vi inte ville testa!
Tror faktiskt att vuxna inte ens fick prova.


Vi fikade på Stockholms Slott, vilket jag råder alla mina läsare att INTE göra!
En kaffe, utan påtår, kostade 30 kr och den goda chokladtårtan ni ser på bilden kostade 58 kr!
Det var i och för sej en fantastisk bakgrund, att sitta ute på Det Kungliga Slottets inre borggård och ta en fika,
men att betala 5 kr extra för en påtår...
Vi hittade Medeltidsmuséet precis där vi vilade våra trötta fötter, vid Strömparterren, på Helgeandsholmens norra sida, vid Norrbro.
Vi sprang igenom muséet och bestämde att vi ville komma tillbaka dit och se det bättre!

Scandic hotel i Alvik hade vi hyrt 2 rum åt oss.
Det visade sej vara på samma våning, men i var sitt hörn av huset...
Med hjälp av en infödd, fick vi hjälp att hitta en fantastisk restaurang med charmig bakgårdsidyll till uteservering i Alvik, inte långt från hotellet!
Maten var FANTASTISKT god och hela paketet med ett trädäck, under ett enormt lövträd och stora parasoller och en stenhusomgärdad (med blyinfattade fönster) bakgård gjorde att vi fick en utomlandskänsla som var fantastisk!
OK, nu har jag nämnt ordet fantanstisk massor av gånger, men något bättre ord, som talar om upplevelsen, hittar jag inte!
Lyckad minisemester låter till och med för tamt när jag skriver det...

Vi avslutade hela den korta, intensiva och helt magiska minisemestern i Stockholm med att träffa superdupersöta Sofi(n)a, hennes så otroligt gulliga vovve Curry och hennes vansinnigt talangfulle och supertrevlige make Glen!
Tänk att man kan bli så förälskad i någon som man träffar via bloggen, var de ord Sofia sammanfattade våra känslor med!
4
Malin

Du har så himla härlig, roliga o snygga tjejer!!

Elin [ n e v n a r i e n ]

Men va sööööt han är på sista bilden! TÖÖÖÖÖT!

Anna-Carin

Fina kort från stor staden Stockholm...

Jag har inga extra tillbehör till Kitchen aid.Det som följde med när jag fick den av Håkan är spateln,degkrok och vispen och bunken då.



Jag är super nöjd med den. Ha en bra dag!

Viktoria

haha, vilket härligt inlägg! :)