Filmtajm



Idag har jag inte haft någon feber, det kan i och för sej vara för jag tagit det lugnt.
Började dagen med att kolla på en jättebra kostymfilm om verklig person från 1600-talet.
Som hette:
The devil's mistress och handlingen var:
Bara några få decennier efter drottning Elizabeths död var England ett imperium i uppror och sönderfall. Det trettioåriga kriget rasar i Europa och den engelska tronen hotas av intrigerna i parlamentet. Landet rustar för inbördeskrig. I händelsernas centrum står den unga Angelica Fanshawe – en kvinna som på grund av sitt okuvliga mod och sin frispråkighet anklagas för samröre med djävulen själv. Och ödet ger henne en oväntad nyckelroll under de blodigaste åren i Englands historia...

Den är hela 3 timmar och 35 minuter lång!

När maken väl kom hem, så gick vi ner till bowlinghallen och spelade några serier.
Nu ska vi kolla lite Skidskytte och imorgon jobbar jag...

PS. Det snöar ute!

5
SOFFIE

skönt att du ej har feber idag!

Lång film men den verkade bra,

coola bilder!

kram

Yvonne

Snöar det ute?! Ja, det gör det här med...något man kunde vara utan. Har noterat filmen, gillar engelska kostymfilmer (och böcker) från den tiden. Har du läst Philippa Gregory? Hon har skrivit flera historiska romaner om hovet i england. Mycket bra tycker jag...skönt att vara feberfri, va? Ha det gott!

Peters bildmagi

Kul att höra att du är på bättringsvägen.

Fina tulpanbilder du tagit .-)

Sofia

Förresten så skickade jag objektivet, men jag tror jag var en eller kanske till och med 2 dagar sen... Det kostade 77 kr att skicka. Uppgifterna du behöver för att sätta in pengarna ligger i kartongen. :D

Skönt att du kryat på dej!

Stor kram, Sofia

Sofia

Ah va bra att det kom fram bra!

Hoppas du får kul med det! :D