Efter regn kommer solsken



Det var tur att jag hade en fridag idag, för det var för varmt för att jag skulle orka göra något.
Satt i en solstol i skuggan av äppelträdet och läste.
Trots att jag endast hade bikini på mej, så rann svetten.
När jag gick in för att dricka lite vatten, så frågar plötsligt dottern om det åskar.
Maken sa, att utanför tv-rumsfönstrena var det ett stort, mörkt åskmoln.
Han trodde att det kanske skulle börja regna snart.
Dottern och jag gick långsamt ut för att hämta in dynorna och kuddarna från utemöblerna.
Efter 3 steg, så kom en regngardin farande runt husknuten och stora, varma droppar föll tätt, tätt!
Innan vi hunnit samla ihop allt var vi dyngsura!



Regnet vräkte ner i några minuter och åskan mullrade hela tiden medan blixtarna for genom luften.
Så lika plötsligt som regngardinen kommit, så försvann den bort.
Solen kom tillbaka igen och det hade blivit några grader mindre varmt av regnet.



Som man brukar säja, efter regn kommer solsken!
10
Hanna

ahhaha det var så kul!



"Det är jättestora moln mamma!"

"Ja jag ser det"

"Nej inte det, det stora.... där!"

"Ja jag sa....det börjar spöregna SKYNDA DIG INNAN ALLT BLIR BLÖTT!"

fnissskrattfnissskratt

"PAPPA!! KOLLA!!"



haha :D

Yvonne

Haha! Ja, åskregn är oberäkneliga ;) Men efter sol kommer regn! Imorgon här hoppas jag :P Jag och Soffie är ofta ute tillsammans, men inte idag ;) Men vi tog samma runda! Vad läser du? :)

Yvonne

Harlequin?! Där går min gräns ;) Eller den går tidigare faktiskt. Ingen chicklit heller :))) Marie Jungstedts eller Camilla Läckbergs deckare...det är snabbläst för mig... :)

Jasmine

Även hos mig kom världs regnskur! Men den verkar ha dragit förbi. Nu åskar det bara lite smått.



Svar: Visst ser jordgubbe smarrig ut. <3

Kram

Malin

Åh vilka bilder :)Gillar dem alla tre på olika sätt :)



Vi har oxå haft en alldeles alldeles underbar dag idag, fast utan åska då ;-)

soffie

tack för du berättade vad det va för blommor,

oj va det regna hos dej,det ska visst komma hit imorrn det behövs verkligen,

jättefina bilder,

kram

Peters bildmagi

Japp, hamnade i samma skur som er :-)

Fick också rusa runt och stänga fönster och rädda dynor.

Härliga bilder du fick på regnet.

soffie

svar:jag va ute dagen innan och då kunde inte Yvonne hänga på annars brukar vi gå tillsammans;)

I e.m ska vi göra det!

ha en toppendag

Åsa

Jag tycker det är lite mysigt med åska. Var ute en sväng i regnet igår utan att egentligen behöva. Det var skönt.

sweetmama

Vilket regnväder !!!

Här har inte kommit en droppe men idag är det lite svalare än igår