Gamla Stan



Ondagens väder i Stockholm, var sol och varmt!
En perfekt dag för en promenad genom Gamla Stan.

...på promenad genom stan...
...chalalalalalalala, chalalalalalalalalala...

Som turist i Stockholm, så är jag nog lite annorlunda.
De allra flesta turister kollar in affärernas innehåll och kartor som visar sevärdigheter.
Fasader är det intressantaste för mej!
Fönsterluckor, öppna fönster, fasaddekorer, lampor och pampiga dörrar.
Stora och höga fönster med många, små, blåsta fönsterrutor i varje fönster.
Det är mumma för mina ögon!
Och det finns massor av såna saker att se i Gamla Stan!
Förr visste man hur vackra hus byggdes.

Till en lyckad utflykt i Gamla Stan, hör givetvis en fika!
Vi fikade på Järntorget och döttrarna hade en övertro på hur sötsugna de var.
Båda köpte var sin STOR chokladmuffins, som de inte orkade mer än hälften av!
Som tur var fanns det ett Konsum nära, så två fryspåsar blev "doggybags"...
 
4
Yvonne

Ja, jag är också en "fasadskåderska" av stora mått!! Alla gamla såna där, vahettere...krysslås? på hus, som man kan se när de är byggda (om man vet sånt ;) är intressanta! Oj, vilken meningsbyggnad. Hoppas du fattar ändå ;)

Marie-Louise

Så vackra bilder :) Och vilken härlig varm ton du fått i bilderna.

Svar: Tack för din kommentar :) Jag behöver nog få höra att jag inte är så hemsk som jag tror... Kram

Malin

Jag är oxå fascinerad av vackra gamla utsmyckade fasader, särskilt som vi knappt har nå gamla hus kvar är istan.



Snygga tjejer i fina sommarklänningar!



Kram

Åsa

Jag med! Och så har jag börjat gilla fota folk. Affärer lockar sällan.