Farligt och svårkört



VILKEN J...LA DAG!
Förlåt mej för svordomen, men idag var det med livet som insats, att göra mitt jobb.
En bråkdel av vägarna som var sandade/grusade.
De allra flesta vägar hade olika typer av isskorpa.

Svall-is och blank-is.
På dessa vägar kunde jag inte köra fortare än 30 km/tim - om ens det.
Det värsta är när bilen kanar i sidled - då kan man inget annat göra än att vänta på att den ska stanna.
Maken körde 30 km/tim och kanade i sidled för att hamna ute på en åker.
Uffe kanade i sidled ner i ett djupt dike vid en låda han lämnat post i.
Maken klarade på ett märkligt sätt att ta sej upp på vägen igen per egen maskin.
Uffes bil däremot höll på att volta ner i diket, så det blev bärgningsbil där.
Till och med bärgningsbilen hade problem att ta sej fram på vägen, chaffören lade ut kättingar under hjulen för att få fäste.

Själv körde jag
på en smal väg och skulle köra ut vänster på en annan liten väg.
Körde 21 km/tim innan svängen.
Rattade och bromsade, men bilen åkte obönhörligt rakt fram.
Två dm innan jag hamnade i diket på andra sidan vägen, stannade bilen till slut...

Lastbilen på den undre bilden, skulle åka från den mekaniska verkstaden, där den lastat av sin last.
Som ni alla ser var hela gårdsplanen, som en nyspolad hockeyrink.
Fick vänta medan de skottade sand under bakhjulen och chaffören försökte komma upp på vägen.
8
Âsa

Här är också helt hopplöst. Höll på att inte komma till jobbet. Ren is på vägen.

Och tusen tack för hjälpen! Att det var sâ länge sen! Det hade jag inte för mig. Inte konstigt jag inte hittade.

soffie

josses vilken halka usch måste va svårt att köra då ,tur du kom dit du skulle iallafall,

kram

Ann Catrine

Tänkte på dig, och dina cyklande kollegor, idag när

jag var ute och stavade i halkan..

Och ändå har vi inte alls lika halt som ni verkar ha!

Men visst kan man i allt ändå ana att det kommer en vår,- även i år!



Tack för din gulliga kommentar hos mig,

och jag önskade jag kunde säga att värken är

och har varit mitt helvete.

Men så är det tyvärr inte, tiden som är nu är den

bästa jag haft!

Helvetet har jag varit i tidigare, men mer om det får jag berätta om via annan kanal...



Hoppas du får en bättre dag på jobbet imorgon!



Kram!

Malin

Fy då inte roligt. Tänkte på det när jag körde till o från jobbet idag, det var mycket mer bilar i farten än under de senaste veckorna.



Här är vägarna superknöliga, man skakar fram o får vara glad om bilen håller ihop.

Själv har jag oxå en riktig pestvecka på jobbet.



Kram

Malin

Fy då inte roligt. Tänkte på det när jag körde till o från jobbet idag, det var mycket mer bilar i farten än under de senaste veckorna.



Här är vägarna superknöliga, man skakar fram o får vara glad om bilen håller ihop.

Själv har jag oxå en riktig pestvecka på jobbet.



Kram

Ingmarie

Du har nog det mest riskfyllda arbete man kan ha i dessa tider....Ta det lugnt!

Visst är det så med våra små gulliga pojkar(inte alla på långa vägar men alldeles FÖR många)

Våta drömmar är ju som sagt inte alltid så behagliga...det ska gudarna veta!



Kramen o sov så gott!

yvonne

Jag har stor respekt för alla yrkestrafikanter som försöker se till att post (och annat) kommer fram i tid! Simma lugnt! Eller kör menar jag ;-)

Pernilla

Ja hua! Kör så klokt och försiktigt det går.

/P