Kulen grå dag



Fridag på fredag.
Vaknade upp till en grå och kulen vinterdag.
Trots att det faktiskt var plusgrader, åtminstone 2 grader, så var det kallt.
Frosten täckte allt utomhus.
Inomhus hade vi endast 17,5 grader, ljumma element och jag frös.

Har inte mått så bra idag, känner mej sjuk.
Ändå rev jag ur sängkläderna, tvättade lakanen och hängde ut täcken och kuddar på vädring.
Åt en lätt lunch och efteråt slumrade jag till lite, innan dottern kom hem från skolan.
Dottern är en hejare på att få en ordentlig brasa i kakelugnen, som tur är.
Ada kom in och jag sjönk ner i fotöljen, med fötterna på fotpallen, vänd mot brasan.
Dottern fixade te åt oss och Ada hoppade upp i knät.

Så rofyllt!
Doften av brinnande björkträ, det svaga trummandet och susandet av elden, en varm purrande katt i knät, lite knaster och sprak av glödhoppor, dottern som sitter och berättar om ditten och datten och tekoppen full med gott te.
Att inte känna lyckokänslor i övermått då, är omöjligt!


5
Peters bildmagi

Det är sådana ögonblick som sätter guldkant på tillvaron :-) Trevlig helg.

Malin

Mmm jag förstår att du njöt!!!



Trevlig helg på Er.

sweetmama

Åååå vilken lyx med kalkelugn och brasa. Det är sånt vi har på landet och det är sååå rogivande.



Ja jag skulle gärna haft med mig dig ikväll på rockfest men nu har jag rotat i gömmorna och hittat en outfit. Du får godkänna ;)

Åsa

Som här, nästan. Sitter och kakelugnen är tänd. Har en katt i knät vilket gör att jag inte kan komma till tvättmaskinen vilket jag borde. =)

Hoppas du inte blir sjuk!!!

Sofia

Oooooooo va mysigt!!!!!! <3



Här är det full rulle. Glen har fått en till film! ;)