Att njuta



Det gäller att ta tillfället i akt och njuta när tillfället ges.
Dagen idag har varit så som jag önskar alla mina sommarlediga dagar skulle vara.
Solen strålar, lagom svalkande vind och ett och annat moln att vila i.
Ett stort iskallt glas med vatten att svalka mej med.
En god (jäkligt god) bok att läsa och i vilken jag lätt förirrar mej i handlingen.

Eftersom mina barn är stora, så behöver vi inte göra saker helatiden.
Nu kan jag förlora mej i bokens handling.
Dessutom så får jag sällskap i solstolen, istället för en önskan att vi ska åka och göra något.
Dottern kom ut till mej när jag läst ungefär en halvtimme.
Även hon hade en intressant bok att läsa.
Maken tog cykeln på en liten tur och klippte gräsmattorna.

Alla i huset är på semester någon annanstans än vi och Birgitta.
Det gör att vi har hela huset för oss själva.
Nu förstår jag att vi bor så bra som det bara är möjligt att bo.
Hela trädgården (som är stor) är för oss bara, inte ens resten av stan kan se oss.
Vi bor i det så kallade "hemlighuset".
Därför att hela trädgården skyms av träd och buskar.
Ingen insyn alls.
Vi är mitt i smeten utan att dela det med resten av stan.
Kan det bli bättre?
 
3
soffie

mmm va härligt!är boken bra?

Malin



Vad mysigt ni verkar bo!



Den riktigt varma sommarvärmen har återvänt igen o vi njuuter oxå i fulla drag.



Läser en riktigt bra bok nu, skall nog sätta mig på altan med den nu en stund.

Peters bildmagi

suck....vad avundsjuk jag blir. Jag vill också sitta med en bra bok och läsa.

Skämt åtsido, ha det så skönt :-)