Numerologi?



När jag vridit på tändningsnyckeln, kastar jag ett öga på instrumentpanelen.
Hoppade nästan till när jag såg siffrorna.
13 juli, 3333 körda km  och klockan var 1013!
Som tur var så var det inte 13 grader varmt ute...
Undrar vad det betyder för den som tror på numerologi?

Vad är numerologi?
Andra ord för det är talmystik, talsymbolik och siffermystik.
Det är tron på innebörden av olika tal.
Varje tal sägs ha en egen innebörd, som gör att vissa tror sig med denna kunskap kunna välja de bästa tidpunkterna, som är mest gynnsamma för det de planerat.
Numerologi är en vetenskap som inte är tillräckligt vetenskapligt bevisad för att få kallas vetenskap och hänger delvis ihop med astrologi och tarot.

ÅÅÅ vilken underbar sommararbetsdag det har varit idag!
Lite, till och med väldigt lite post, ingen reklam, inga paket, vackert väder och lagom varmt att sitta i en bil.
Vi fick till och med sluta 20 minuter tidigare, för det fanns INGENTING att göra på eftermiddagen!
Det är såna dagar som gör, att trots att jag jobbar, ändå kan ladda batterierna inför höst och vinter.
Såna dagar jag längtar efter när snödrivorna ligger höga, vi badar i post och reklam och det blir övertid varje dag.

Väl hemma gjorde jag en kopp kaffe åt mej, innan plockningen börjar.
Bara det att jag glömt att jag fyllt den varma kannan med vatten efter gårdagens kaffekok...
Som följd av detta fick jag alldeles för mycket av MYCKET svagt kaffe.
Det gick inte att dricka kan jag säja...
Typiskt!
5
AnnaKK

Ha-Ha! Det var treigt värre, det där. Du kanske borde tolkat det som att du skulle ha köpt en trisslott!? Verkar ju som om du hade haft tid att skrapa fram tre tv-apparater på den, då i eftermiddags... :-D



Jag har gått till vår brevlåda helt i onödan i två dagar i rad nu. Lite trist att inte få nån post alls - men är alternativet en massa fakturor bara, så är jag rätt nöjd ändå. :-)



Hoppas du fick ordentligt kaffe sen idag!?



Ha det fint!! :-)

AnnaKK

Svar: Bilsemestern är över för den här gången - för nu har vi inte råd att tanka mer! ;-) (Hm...)



Var iväg en vecka, och det blev styvt 250 mil norra Skåne-Höga Kusten tur och retur. Inklusive utflykter då husvagnen fick stå kvar på campingplatserna. Har lagt upp ett par semesterfoton från Höga Kusten i ett inlägg nu, om du vill se. Så himla FINT där uppe!!! :-)



Jag skulle också vilja ha en Iphone, just för att de verkar ha så himla bra kamera + massor av roliga fotoappar osv.



Ha en fin dag! :-)

Ingmarie

Längesedan jag var vid datorn,men det beror på datorn o inte på mig!

Så himla trevligt inlägg,härligt att få sig ett gott skratt....



Kramen från mig

sweetmama

Jag är nog lite skrockig av mig. Inga nycklar eller nya skor på bordet. Trasiga speglar, svart katt över vägen.... men numerologi kan jag inget om. Min första tanke var tur att det inte är fredag också :)

Åsa

Numerologi är intressant, tycker jag.

Är en åtta och en hel del stämmer allt.