Cd-spelare och telefonkö



Så här välpackad var postbilen min igår!
Trots allt detta lyckades jag komma in en halvtimme tidigare än jag gjorde i måndags!
Det gjorde att det "bara" blev 20 minuters övertid igår...
Denna dag däremot gick allt superbra!
Ingen övertid alls och dessutom så kom jag in i så god tid att jag hann sortera mer än hälften av posten!

Turen jag kör är i det lilla samhället öster om staden, vid foten av berget.
När jag kör postbil, så lyssnar jag alltid på P1.
Idag inget undantag.
Vid en lång lådsamlings slut, passade jag på att hämta fram nya buntar med post.
Plötsligt hör jag en röst säja (rätt nära mej) - En musikbil!
Utanför fönstret står en man och han hade sagt något mer, som jag inte hörde.
Lyssnade nämnligen på radioföljetongen, Torgny Lindgren läser ur sin egen bok.
Volymen var rätt hög kan jag säja, för Torgny mumlar ibland och bilen låter rätt mycket då man kör.
När jag sagt det åt mannen berättar han:

"Jag skulle vilja läsa böcker, mer än jag gör.
Problemet är bara att jag aldrig orkar läsa särskilt långt.
Därför köpte jag mej en bärbar CDspelare och en Henning Mankell bok.
Jag lägger mej i sängen och börjar lyssna på boken.
Allt går bra ända till slutet av vinjetten, då somnar jag alltid!"

Föreslog då att han inte skulle lägga sej ner, utan kanske klippa gräsmattan och lyssna samtidigt.
Han hade fått förslaget att lyssna i bilen, men hade inte vågat göra det, för han var rädd att somna där med!
Innan jag hann kliva in i bilen igen, börjar han berätta en annan sak:

"Förra veckan fick jag problem med TVkanalen Via Sat.
Så jag ringde upp dem och hamnade i en telefonkö med nummer 44.
Jag satte mej vid köksbordet och lutade huvudet i händerna med telefonluren mot ena örat.
En återkommande röst talade om för mej att jag nu hade plats nummer 23, 14, 8, 3, 2 och 1.
Precis när rösten sagt plats nummer ett, så dör den trådlösa telefonens batteri...!
Jag har aldrig varit så arg på ett dött ting som då!
Hade närapå slängt ut telefonen genom fönstret...
Inte hade jag kunnat tro vilken otur man kan ha!

7
soffie

oj va fullpackat du hade det i bilen,skönt att du kom fram tidigare och slapp alltför mycket övertid,

mysigt att hinna med lite prat med de äldre de uppskattas kan jag tänka mej:)

kram å solen tittade fram även den här eftermiddagen hos mej

Yvonne

"Byta ett ord eller två, gjorde det lätt att gå. Alla människors möte borde vara så!" :)

Malin

Oj vad mycket post!! Skönt att det gick så smidigt ändå.



Jag gillar oxå att lyssna på radio, gör det alldeles för sällan, mest när jag cyklar.



Kram

Märtha

Gul bil lås.

sweetmama

Har du slut på din semester eller är du inne och jobbar lite ändå?

Vilken pratglad man du träffade. Det kan vara kul ibland att prata lite med de min inte känner :)

Lyssna på talbok har jag försökt men tålamodet finns inte riktigt där...

Ann Catrine

Hoppas verkligen du inte behöver göra en

häftig inbromsning när bilen är så packad!



Har samma problem jag också när jag lyssnar

på talböcker ;-)

Åsa

Jag kör gärna ljudböcker i bilen. Tycker det är perfekt.

Jag förstår att mannen ville slänga sin telefon! Hur vansinnig hade man inte blivit?