Pioner



Vi bröt ledigheten för en arbetsdag igår.
Tvättade kläder, silade flädersaften, klippte gräsmattorna och häcken.
Hämtade älsta dottern på stationen gjorde vi oxå.
Skulle behöva göra en laddning rabarber, nu när hinkarna är tomma.

Denna dag verkar arta sej till en riktigt varm dag.
Klockan är bara kvart över 8 och det är redan 20 grader i skuggan.
Så det gäller att lämna de tråkiga uppgifterna och återgå till semestergörat!
6
Åsa

Smart val! Själv ska jag jobba en hemskedag. Sitter i lokalen som är stekvarm och är nog klar vid nio ikväll.

Men sen ska jag sluta gnälla. Sen är jag helledig!

Åsa

Smart val! Själv ska jag jobba en hemskedag. Sitter i lokalen som är stekvarm och är nog klar vid nio ikväll.

Men sen ska jag sluta gnälla. Sen är jag helledig!

Zarah

Min granne kom med en pionblomma till mig på midsommarafton. Den hade jag mycket glädje av, både doft och synupplevelsen var ljuvlig.

Peters bildmagi

underbara bilder på pioneer. Själv sitter jag i Skåne med underbart solskensväder och njuter av Österlen och det Skånska landskapet. Snart tar vi tåget till den stora Danska staden Köpenhamn.

Tar tyvärr inte så många fotografier.....bildledigt :-).

Kan behövas ibland....

Malin

I´m back now :)



Har läst igenom alla dina inlägg sen sist o framför allt så har jag i vanlig ordning njutit av din fotokonst.



Så fin boken blev och ett försenat grattis på bloggens 4 års dag, det syns att du utvecklat din fotografering!

Nellie

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!