Knoplös dag med töväder



Helgen gick förbi utan att jag kunde komma ut.
Efter bakslaget, så låg det en isklump alldeles nedanför trappan.
Idag var det inte alls samma vackra väder som helgen bjöd på.
Visst har solen tittat fram ibland, men en kall och kraftig vind har härjat hela dagen.
Arbetskompisen Ylva ringde och berättade att solen värmde en del, fast blåsten var kall.
Perfekt töarväder med andra ord.
Kolla vad fort det töat idag!

Själv har jag inte gjort många knop idag.
Har samlat krafter inför imorgon, då min mor lovat komma och hjälpa mej att plantera om mina blommor!
Det brukar ta mej flera dagar att plantera om dom utan hjälp och att jag har två ben.
Ändå tror jag att det kan gå riktigt bra, för min mor är en mycket effektiv kvinna!
Så önska mej lycka till!
5
Malin

Plantera om blommorna gör jag inte ofta...önskar ngn kunde göra det åt mig.



Här töar det oxå idag!



Kram

Yvonne

Haha, inga knop men knopp kanske? ;) Fota bänken i morgon också, det är jääääättespännande! All snö som försvinner är bra snö. :)

Marie-Louise

Åh vilken rolig idé att fota så där med några timmars mellanrum. Då ser man verkligen skillnaden. /Kram

Åsa

Såg att eleverna satt på skolgården med näsan mot solen på rasten idag. Så härligt att se. Ett riktigt bra vårtecken.

Men jag håller med dig, vinden är riktigt kall.

Tinefis

Kul idé på fest tema!

Kanske måste pröva det en gång. =o)

Snygga bilder!!