Elda i kakelugnen



Varje dag jag har haft feber, har jag ibland svettats massor, för att sedan frysa så jag skakar.
Påbyltad med tjocka mjukisbyxor, megastrumpor, tjocktröja med huvan uppdragen och ylletröja.
Invirad i fleecefilt.
Ändå har jag frusit.
Maken började elda i kakelugnen.
Idag kände jag att kakelugnen fortfarande varm kl 1530!
De sista vedpinnarna lades in i ugnen vid 22-tiden igår.
När det knastrar i kakelugnen och det doftar vedeld, då får jag julkänslor!
7
tiindra

HAha, jag har oxå julkänslor och längtar till julen som bara den...Idag hittade vi en sladd mellan tv och videokamera, en sån där stor koloss...Stora tösa har frågat i omgångar och vill titta på sig själv som liten och jag har trott att vi inte har ngn...Nu hitta hon en i tv-lådan...Så vi har suttit och tittat på när barnen var små...och mkt var ju filmat på julafton och däromkring....HAha, udnrar varför det alltdi blir så ...att man gör det när bara ngt speciellt händer ;)...Inte så mkt i vardagen...Men då kom julkänslorna....Jag längtar till första snön...

Malin

Oj har du varit så dålig :( har febern släppt nu? Mittenbilden på elden kan vara det bästa eldfoto jag nånsin sett.kryapådig kramar Malin

Malin

Oj har du varit så dålig :( har febern släppt nu? Mittenbilden på elden kan vara det bästa eldfoto jag nånsin sett.kryapådig kramar Malin

Åsa

Jag älskar vår kakelugn. Om vi flyttar nångång kommer jag sakna den mest av allt.

Det blir så mysig värme på nåt sätt. Varm, tänkte jag skriva... Men jag tror du fattar hur jag menar? Hoppas jag iaf. ;-)

Jobbigt att vara så dålig. Man orkar ju ingenting förutom att frysa.

Gillar bilderna skarpt (och precis som ovanstående) speciellt den i mitten.

Yvonne

Å, vad mysigt! Jag svettas och fryser om vartannat, fast jag är inte sjuk...det kaaaan bero på att jag är så jä--a gammal ;) Men det är inte kul ska du veta! Hoppas du är frisk nu då! :)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Åh så härligt! :-)

Ann Catrine

Nu har jag ingen eldstad där jag bor nu,

och det kan jag sakna!

Men å andra sdan får jag passa på när jag kommer

till familjen Bus ;-)



För många år sedan bodde jag längst upp i ett torn

i en gammal träkåk, torr som fnöske, från 1800-talet.

I sovrummet fanns en öppenspis...

Och jädrans vad jag eldade,

det glödde i väggarna!

Det har var under några av mina "vilda" år,

inte säkert jag var helt nykter alla gånger,

kom hem från krogen, och började elda...

Ett under man lever...



Härlig kväll önskar jag dig!