Bröllop

 
Bröllopspresenterna, de båda träden.

Har som ni alla vet,  suttit och pysslat ihop bröllopskortet, de tänkvärda ordspråken och påsarna som träden stod i.
Så här blev resultaten!
Vi var samlade innan bröllopet för att göra iordning presenterna.
 
 
Vigselakten var enkel, okonstlad och alldeles perfekt, för den var precis som brudparet själva.

En vigselakt som innehåller det viktigaste utan krusiduller och en präst som håller det perfekta talet till brudparet.
Ett tal, som säkert som amen i kyrkan, alla som satt där kände igen sej i.
Om att i livet ha en vindruta som är större än backspegeln.
 
 
Utanför kyrkan, där solen strålade och värmde, samlades vi för det sedvanliga "riskastandet".

Som man gör för att symbolisera regn i brudkronan, vilket ska ge tur i äktenskapet.
Risgryn är inte bra för småfåglarnas magar, så vi kastade rosenblad och solrosfrön!
 
 
Om det är någon som undrar om färgerna orange och svart, så ska jag berätta att det är Harley Davidson's färger.

För brudparet är biker's och valde att ha dessa färger som tema för den stora dagen.
Vi åt gott och drack gott kvällen och halva natten igenom.
Efter efterrätten så uppträdde ett liveband.
Pojkarna som alla "spelar trummor" underhöll oss till efterrätten, innan föräldrarna stoppade deras framfart.
8
S

Vilka underbara bilder och vilka kreativa kort och lappar! Du är otroligt bra på det där! :D Ni är dessutom snyggaste paret! ;)

soffie

mmm va fint vilka vackra bilder,grattis till det fina brudparet:)

Peters bildmagi

Har tittat igenom dina bilder från sommaren och kan bara konstatera att du tar makalöst vackra bilder. Dina bilder från Santorini är magiska och får mig att längta dit och dina bilder från sommarstugan ger en härlig sommarkänsla.
Guuuud vad du är duktig! :-)


Svar: TACK - tusen tack! När jag får så fin respons, och särskilt från dej, blir jag säkert en meter längre av stolthet!
mammakero

tiindra

Gudars skymning vad fint du gjort och vad du kan! Tänk om jag hade lite av sån fantasi och fingrar som kunde men det har jag inte ...Mina finrar gillar inte pilelrgöra, slår nästan knur på dem istälelt för ettl itt snöre tex ;-)..Trädet med de fina orden på, vilken idee...och fotona, hur fina som helst....vilken kreativitet du har som oxå dina döttrar har ärvt ;-)..

Svar: Tack så mycket för allt beröm! Jag blir så glad, så jätteglad!
mammakero

Yvonne

Så himla fint! Och så fina bilder, precis sådär blandade som det är så roligt när det är!

Pernilla

Så himla fint! Det är härligt med bröllop men har ju så lätt till tårar så kyrkan brukar vara jobbigt, ha ha! Sitter där och snörvlar.
/P

Svar: Tack! Jag blir ofta mycket rörd i kyrkan och får kämpa med att inte gråta... Denna gång inget undantag, jag bävar för när döttrarna står där! Då är det nog inte stor idé att lägga makeup!
mammakero

Malin

Så fint!!! Fint brudpar, fin present och superfina foton. Du är så otroligt kreativ!!!!

Jättefint och inspirerande inlägg.


Svar: Tack!!! Vad jag blir glad!
mammakero

Åsa

Vad fint du har gjort med presenten!

Och bilderna är också jättefina. Vad kul med Harley-tema (på sätt och vis, iaf färgmässigt). Då blir det ju verkligen ett personligt bröllop

Svar: Tackar!! Det var ett mycket personligt bröllop och jag tror till och med det är det personligaste jag varit på! Normalt brukar bröllop vara rätt lika.
mammakero