Sommar i stugan

 
Vilken regnbåge!
Två för att säja sanningen, fast det ser ut som den undre är dubbel, så de kanske är tre?
Vi sitter och spelar Mah Yong och Yatzy, medan döttrarna värmde sej efter att ha badat.
Att spela Maxi-Yatzy utan brickor går inte, så vi tog klädnypor istället!
Klädnypor gav en oväntad fördel, istället för att samla extraslagsbrickorna i en hög på bordet som lätt kan halka ner på golvet, så nöp vi fast dem i tröjorna!
Helt plötsligt börjar det spöregna!
Lika plötsligt som det började, slutade det.
Yngsta dottern utbrister, kolla regnbågen!
Vi slutar abrupt att spela, greppar kameror och mobiler, för att fotografera regnbågar!
 
 
När regnbågarna var förevigade, blev det dax att Instagramma regnbågar.

Efter middag och mer spel, började solen gå ner.
Det måste ju vår fotograferande familj föreviga oxå.
Sagt och gjort, ner till klippviken nedanför stugan!
 
 
OK, det blev lite vattendans till solens ära som oxå var något vi var tvungna att föreviga.

En bild med kamera varvades med en bild med mobilen.
Solen gick mycket snabbt ner i molnbanken närmast horisonten.
Flickorna åkte in till stan för att sova där, yngsta dottern sommarjobbar sista veckan.
Maken och jag sov i stugan.
Halv fem på morgonen vaknade jag och möttes av en soluppgång på gång över skogskanten.
Klart jag fotograferar soluppgången när jag kvällen innan fotograferat solnedgången!
Fast det var mycket mer mygg som var vakna så där på morgonkvisten, så snabbt sprang jag in igen.
 
 
När jag vaknade vid tio-tiden regnade det.

Efter frukosten greppade maken svampkorgen och trotsade regnet.
Själv lade jag harpor, dragspel och idioter medan jag lyssnade på sommarprataren.
Maken fick ihop flera liter kantareller och vi åkte in till stan, för det slutade aldrig att regna.
Bättre att umgås med döttrarna än att sitta i stugan och frysa om fötterna.
5
Marie

Ohhhh vílka fina bilder och så coolt med regnbågen. Tack för alla rader hos mig och trevlig helg

Peters bildmagi

Mmmmmm, härlig sommarkänsla :-)

Pernilla

Vilka fantastiska bilder. Jag va också vaken i morse men det va molnigt så ingen sol här inte.
/P

Yvonne

Hittade ni krukan med guuuuld då? ;) Så fint det blev trots (eller tack vare?) regnet. Men att bara sitta i en stuga då är ju inte så kul..även om man har trevligt sällskap. Här har det solat och regnat om vartannat varenda dag!

Anonym

wow vilka fina bilder å va coolt med regnbågarna:) va mysigt ni har det i er stuga .. kramen