Växlande tankar

 
Bilden på båtbryggan i solnedgången är tagen med mobilen.

Har även redigerat bilden med en app som heter PS Express, den sista bilden har dessutom ett Instagram-filter.
Gjorde även om den översta av dessa mobilbilder i samma app.
 
Ute har vi växlande molnighet, jag försökte sitta och sola ett tag, men det är inte särskilt varmt i skuggan.
Dottern vill växla om i sitt gymnasieval, sitter och sliter sitt hår med att fylla i en ny ansökan.
Hon förstår inte blanketten och sanningen är den att jag inte förstår den helt själv.
Efter att ha rådbråkat makens hjärna oxå, har vi beslutat att skriva ett följebrev och förklara vad det är vi vill.
Hoppas SÅ att hon FÅR byta, för hon har verkligen valt fel inriktning.
Så är hon ytterst nojjig över att hon kanske inte FÅR byta...
 
Har lämnat in min cykel på reparation och har jag otur kommer det att kosta mycket.
Reparatören tror det är drevet i bakhjulets nav som är slut.
Suck!
Om två veckor ska jag dessutom till tandläkaren och han har velat dra alla mina visdomständer i flera år...
Har en visdomstand som är död, den ramlar isär och jag känner ingenting.
Den tanden försämrar min munhygien, så jag får lättare hål i de närliggande tänderna med den i munnen.
Har skjutit upp utdragningarna för att vi inte har råd med det oxå.
Maken har sedan sin sjukdomstid fått extremdålig tandstatus.
Han har lagt sammanlagt runt 55 000 kr på sina tänder.
 
Så har vi orosmomentet med laptopen...
Hoppas så på att vår datakunnige arbetskamrat ska kunna lirka ut dotterns foton, för han har redan förvarnat att han troligtvis inte kan repa datan.
Det blir att köpa en ny laptop...
 
Hoppas så att vi åker till stugan igen, trots att dottern inte vill följa med.
För jag sover så mycket bättre i stugan, än hemma.
De byter tak på kyrktornen och börjar hamra kl 7 varje morgon.
I morse valde även grannen ovanför oss att dammsuga rummet över vårt sovrum kl 8.
Kl 5 var det en högljudd kattfajt dessutom...
 
 
9
Marie

Ja sådana där blanketter brukar vara svåra att förstå sig på, hoppas att det går att byta för henne då
kram

Pernilla

Oj, det där lät inte så roligt. Jag har tagit alla mina visdomständer. Jätte skönt!
/P

Malin

Ett elände kommer sällan ensam :( Kostnader hopar sig ofta samtidigt.

Hoppas det går vägen så dottern får byta linje, håller tummarna.

Kram



Åsa

Jag tycker att det är fruktansvärt! Ska tandvård bli en klassfråga?
Det kostar ju hur mycket som helst!

Åsa

Och jag håller en tumme för dottern!!!

Yvonne

Hoppas det ordnar sig med allting...det brukar det göra, på ett eller annat sätt. Fast att bara dra ut tänder är kanske inte sååå dyrt? Vad jag kommer ihåg så var det mer att laga dem och så som kostade... Instagram har jag inte installerat än...jag är rädd att jag fastnar för det alldeles för mycket, för det tar väl lite tid? Kram!

Peters bildmagi

Underbara bilder och underbara små tankar.....från LIVET!
Allting brukar lösa sig :-)

soffie

wow vilka bilder älskar spegelbilder det är så coolt:) hoppas att du får sova gott ute i stugan:) å att allt annat blir så bra det går...usch så trist då det blir så mycket på en gång...kramen

Mirre - En Fotograferande hundtoka

Ujuj, hoppas att ni får sova gott i helgen. Låter som ni haft många störningsmoment. Samt hoppas att det går rädda dotterns kort, trök för datoerar som krånglar
kramar