Den stora heden full med enar



Döttrarna och jag åkte ut på en liten tur med kamerorna inpackade i bilen.
Solen orkade inte igenom molnen på himlen och det var endast en plusgrad, trots den kalla nordanvinden.
"Vad jag avskyr Januari" utbrast älsta dottern då hon tittade ut genom fönstret på förmiddagen.
"Det finns ju ingenting att fotografera ute då...! Vad jag längtar efter våren!"
Och jag håller verkligen med henne.
Nu blev det mysigare och mer intressantare att åka ut till den stora heden utanför staden, än vad vi hoppats på.
Heden är mest känd för sina stora slag i historien, nu går det kor där under större delen av året och betar av gräset.
Några starka färger mötte oss inte direkt, men väl en del isiga motiv.
Samt en hel del enbär, jag tycker de har sån vacker blåfärg!
Lånade älsta dotterns macro, den som jag använde då jag fotade de vackra fågelfjädrarna med vattendropparna.
En Canon 100 mm 1:2,8 USM.
6
Malin

Hade gärna hängt med på era fotoutflykter!



Kram

Marie

Ohhh så vackra kort, verkligen fiiiiina

Marie

Jag tycker inte designmässigt att de liknar, men tror att hon inspireras mycket av min =D

Åsa

Ska väl inte göra din dotter helt knäckt men är inte februari ännu värre?

Men sen så! Och redan nu ser man att det vänt. =)

tiindra

Vilka vyer ni har runt er...tycker ni åker på den ena utflykten efter den andre och det är alltid så fint var ni än är :)...

Elin [ n e v n a r i e n ]

Gillar verkligen den nedre bilden på bären i busken och frosten som ser ut som en flinga! :)