En Väner badstrand om vintern



Dottern frågade mej igår om vi inte kunde åka ut och fotografera lite.
Nuförtiden tillhör det ovanligheterna att hon vill fotografera, så tillfället greppades i flykten!
Vi styrde bilen mot det blommande berget och hamnade först på, en under sommaren, välbesökt badstrand.
Nu var vi helt ensamma i den isiga viken.
Vädret var vackert soligt med en isig nordanvind.
Det knäppte och sjöng i isen av vågorna under den.
I solljuset var snön kritvit och himmel, is och sjö mörkt blå.
Fjolårsvassens gulvita ton gav vacker färgkontrast.
Det bet i kinderna och knarrade under skorna.
OCH så mycket vackert det fanns att se!
Isen såg ut som glas, som var konstnärligt formade och utströdda överallt.
Min absoluta favorit är sista bilden!
11
Madde

åh, vilka otroligt vackra bilder:) Nästan kan se framför mig hur vackert det var där genom dina bilder....wow:)

Marie

Waaaaaow så fiiiiina =D, så härligt ställe



Ja förstår inte heller varför jag skaffade FB, för jag har aldrig fastnat för det direkt



Yvonne

Å, så fina! Fast det ser kallt ut...

Det tar förresten rätt lång tid att ladda fram bilderna, har du hög upplösning på dom? :)

Amanda -fotograf&webbdesigner-

Extremt fina bilder :)

Malin

Mycket vackert, försökte få min fam på en vinterutflykt i lördags men fick nobben, det blev ärenden på stan istället.

tiindra

Man skulle kunna tro att min sista bild på solen och isen/vattnet är samma bild som i adventskalendern...Jag har inte tänkt på det förrens du fråga...men det är det inte..Adventskalendern är tagen i tännäs och den här nu i söndags..men mkt snarlika varann...



Åh, vilka fina bilder och vassen ger pricken över i:et i bilderna..

Haha,ja det är bara att nappa när barnen vill ut och fota...Så var det för mig oxå i helgen..Min dotter följde med om hon fick låna mitt 50 mm och det fick hon ;)...allt för att få sällskap ;)..

Peters bildmagi

Väldigt,väldigt vackra bilder.

Den sista är makalös :-)

Amanda -fotograf&webbdesigner-

Inga problem. Jo Peace är helt underbart fin, hennes kombination är perfekt :)

Marie

Ja, det stod inget om att man kunde hyra cyklar just av dem vi hyr då, men kan säkert finnas att man kan hyra cyklar om man kollar upp. Kanske kan låna deras helt enkelt om man frågar fint, hehe



Ha en toppendag kramis

Åsa

Läckert!!!!

Pernilla

Visst är det läckert med is!

/P