Bildbomb!

Silverfallet, heter detta område som egentligen borde heta Silverfallen, för det är flera fall i bäcken.
Bäcken kastar sej ut från platåberget, där det för 200 år sedan bröts alun, som för 150 år sedan blev kalkbruk.
Allt är nedlagt sedan snart hundra år, numera kan man bara finna ruiner och rester av industrihistorien mitt i all växtlighet.
Marken är röd av alunslaggrester och murar och ruiner dyker upp lite varstans i grönskan.
Nytt för iår, är att flera konstnärer i bygden har ställt ut några av sina verk i bäcken.
Det är verk av en silversmed, en keramiker och den konstnär som gjort ögonen, som jag lyckats få med på bild.
De vita blommorna vid vattenkanten är Bäckbräsma, talade mor min om, hon hade aldrig sett så många på samma ställe förr.
Så såg jag den vackraste trollslända jag någonsin sett, jag säjer bara - färgen!
11
Maria

Så många fina bilder från denna underbara plats.

Sländan makalöst vacker och vad häftigt med konstverken.

Ha de gott!

/Maria

Marie

Sååå vackert =D

Peters bildmagi

Underbara,härliga bilder. Man ser verkligen vilken vacker plats det är...och trollsländan sen....wow!

Madde

wow, vilka otroligt vackra bilder och vilket magiskt ställe:)

Pernilla

Vilken underbar plats och vilka härliga bilder på silverfallet.

/P

Yvonne

Vilken härlig bäck och vilken härlig slända! Är det en blå jungfruslända tro?

soffie

wow va vackert vilka fina bilder,kramen

Malin

Vaaa, var trollsländan äkta alltså!?



Vilka underbara platser ni hittar till.



Ann-Sofi MATSAFARI

Vilka underbara bilder!!!! Trollsländan jösses, en helt trollbindande bild;)

tiindra

ojojo, vad mkt fina bilder och vilken plats sen....toch alla fina föremål som lagts ut oxå...Där skulle jag oxå vilja vara...

Åsa

Läckert!