Blomman som gäckar vintern



Vad det har blåsit idag!
Vaknade av att vinden plötsligt från ingenstans kastade sej över huset, som om den ville förvandla huset till drivved.
Har aldrig varit med om dess like!
Dottern kom inspringandes och var jätterädd.
Lika plötsligt som vinden kom, mojnade den till normalt blåsigt.
Hela dagen har det blåst, så pass att jag struntade i att klippa de markliggande vinbärsgrenarna jag sett igår.
Satte mej framför datan och spelade Sims istället!
För jag har haft fridag idag.
När dottern slutat skolan gick vi till stan och gjorde några ärenden.

Bilderna tog jag igår.
Solen värmde och det var ett UNDERBART vårväder.
När jag kröp omkring i rabatten, kände jag att Vintergäcken doftar gudomligt gott!
Hade jag faktiskt inte en aning om!
Det förklarar varför bina älskar dessa blommor!
De bin jag såg hade stora gula klumpar hängande i benen, snacka om att bli tung i gumpen!
Små Skillor blommar nu oxå, vilket jag tycker är tidigt.
12
Åsa

Vintergäck tror jag att vi har (trädgårdsintresserad man, inte så intresserad fru) men har aldrig känt att de luktar. Måste botanisera och se (känna).

Jessica - En flicka som är stark

vilka ljuvliga bilder :)

Anonym

å den lyser upp så vackert,jag har ännu ej sett sånna, hoppas värmen kommer tillbaka,hos mej har det blåst nordanvindar idag:( kram

Linda

vilka fina bilder:D



vill du rösta på mig?:D http://www.jotex.se/?startpage=5045&id=9306

Marie - Fota lyckan i vardagen

Jättefina bilder och ja, här har det också blåst rejält idag, fyvale så iskalla vindar, men nu då jag nattkissade Bellman var det inte så kallt, så det verkar bli mer vårigt igen =D



tack kramar

Lena B

Härliga gula vårbilder

Fanny

Jättefina bilder!

Peters bildmagi

Underbara bilder på den gula fina vintergäcken :-)

Madde

Underbart vackra bilder:D

Malin

Nu kommer krypa i rabattentiden för dig :)



Jättefina foton (som alltid)



Kram

Pernilla

Jag har inte så många Vintergäck men jag måste ut i morgon och snusa lite på dem.

/P

Sassäh ᵔᴥᵔ

Hallojs kära du! :) Hoppas du får en underbar onsdag. Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

nojjz.blogg.se