Fototriss tema - I fokus





I fokus hos oss denna lördag, har varit - ved.
En av mina arbetskompisar har tagit ner 4 stora björkar bland annat.
Vännen Tommy och maken lovade att komma för att ta hand om bortforslingen av dem.
De lånade en motorsåg och ett helt kit med skyddskläder och serviceprylar av en annan av mina arbetskompisar och hyrde ett släp.
Tror faktiskt att motorsågsägaren var lite sugen att följa med och hjälpa till.... Hahaha!!!
Två vändor med stora bitar av björkarna körde de, ena lasset till oss och det andra till Tommy.
Väl hemma startade klyvningen innan yxan kommer fram.
Då var jag där med och satte fokus på deras arbete.
Strax efter att vi ätit frukost idag, ska vi ut och börja arbetet med yxa och stapling för torkning.
Därför kan vi nog lugnt påstå I Fokus denna helg har varit - ved!






Fler trissare finnes här!
16
Eva

Fantastiskt bra foton på en annorlunda och skön triss :-)

Åsa

Fota när andra jobbar är alltid kul. För fotografen iaf. =)

Carola (Stolt Mamma till sju)

Sååå levande bilder, man riktigt hör motorsågen.



Ha en underbar dag!



http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

Me and my dark secrets

Härliga bilder. Bra jobbat!

Lotta

Vilken fullträff till triss :-)

Marie - Fota lyckan i vardagen

Så bra tänkt och gillar actionkorten =D



Näee Mello är inget för mig

Marie-Louise

Vilka coola bilder :) Snyggt trissat.

Pernilla

Du tar verkligen tillvara på det som sker runt dej.

/P

cat

En riktig actiontriss!

SigridfraEnget

Helt klart i fokus!

bildmagi

Underbara bilder på "skogsarbetet".

Jag känner igen mig :-)

Marit Johansson

Vilken härligt och ovanlig triss, snyggt!

smultris

läckra bilder på ett tufft jobb ;)

Jah Hollis

Annorlunda tolkning av temat och väldigt fina bilder där det händer saker.

Och tack för din vänliga kommentar.

mimmione

tulpanbilden var riktigt mysig

TinezzaTinezza

Snyggt fotat. Jag gillar katten som blir min favorit. Ser så mysigt ut.