Bakslag



Efter en hel natts snöande, möttes mina ögon av en vit värld när jag öppnade persiennerna.
Snöanet fortsatte hela förmiddagen, men det blev blötare och blötare snö.
Det var fruktansvärt halt i snömodden.
Hade med mej en övare på turen idag.
När vi kört mer än hälften av turen, mötte vi denna syn!
Vi får hoppas att det inte var någon mer än föraren i denna buss och att han klarade sej helskinnad.
I en svag kurva har han kört rakt fram i halkan och med vänstra sidans hjul nere i diket, vält.
I vindrutan framför ratten var det ett stort hål, såg ut som föraren använt brandsläckaren och slagit sönder rutan för att komma ut.
Tycker att bussen sedd från denna vinkling, ser ut som en insekt med tjockt skal, som en gråsugga eller kackerlacka.

Hela dagen har gått i huvudvärkens tecken.
Vaknade med huvudvärk och inga tabletter bet på den, farligt nära migrän var det innan jag lyckades häva den.
Huvudet ömmar nu och jag längtar efter sängen.
Maken är bortrest, så jag har en del göromål kvar innan det blir aktuellt med sängen.
Till och med dottern hade migränliknande huvudvärk.

8
Sassäh

Hallojs. Lust att vara med i dagens blogg? Och/eller göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

http://nojjz.blogg.se

Pernilla

Fy så hemskt. Jag har varit med om en bussolycka, en gång för hundra år sen, men det sitter i. Mycket koas, skrik och blod var det. I dag finns bälten i de flesta bussar. Hoppas alla använder det.

/P

Lena B

Usch o fy vad halt det har varit och är ännu.

Ni kanske har "snökännarhuvudvärk" som jag.

Brukar få det spec lite innan det börjar,

Väderkärring vettdu :)

Fast igår hade även gubben detta, så då är han väl en vädergubbe.

Ha en trevlig helg

Marie

Ussccha så detta snöväder kan ställa till med. Vi såg en lastbil välta framför oss förra året då vi åkte ner till Småland, var lite läskigt faktiskt

Anki

Ojdå... fy så´nt väder och vad det kan ställa till med...

Hoppas att våren kommer tillbaka snart :)

Ha en bra helg!

Åsa

Usch! Dom här bakslagen är luriga. Nu har man ju nästan invaggats i en halkfri körbana.

Säger som du, hoppas han var ensam och att han klarade sig utan problem.

Yvonne

Ja, hua, vad det snöade, jag cyklade inte igår, det blev buss, fast min lyckades hålla sig upprätt!! Kram!

Marie

Tack så mycket du är så rar, gillar din ärlighet och håller med, den andra flöt ihop för mycket så den vart lite färglös mot bakgrunden, det var bara bakgrunden man såg =D, den hade gjort sig bättre med en skarp bakgrund istället,



ha nu en toppendag

Kramar