Ada


Vi har en katt som vi i huset kallar huskatten.
Egentligen bor hon hos vår granne, men de senaste 3 åren har vi mer eller mindre tagit hand om henne.
Det för att hon själv valt att hellre vara hos oss än hos honom.
Ägaren har åkt bort och lämnat henne ute dagar i sträck.
När hon blivit påkörd och haltade svårt, sa han att hon bara gjorde sej till.
Han gick ut på kvällen och ropade "Katta" (när han slutade använda hennes namn minns jag inte) och kom hon inte direkt, fick hon stanna ute, vinter som sommar.
När Ada kanade på rumpan för att hon hade mask, så avfärdade han tanken att ge henne piller, för hon spottade bara ut dem...
När hon av misstag blev instängd i bodan i 2 dagar, så gick han inte ens ut och letade efter henne.
Hon fyllde 13 år i januari och dottern är hennes absoluta favoritmänniska i världen.
De två har suttit ihop med osynliga trådar de senaste 10 åren.
Ada kom som kattunge från Göteborg (därav namnet) och har aldrig varit någon annanstans.
Så döm vår förvåning när grannen kommer över till oss och frågar om vi vill överta Ada!
Han ville ha en hund som visar mer tillgivenhet och ger mer sällskap åt honom.
Självklart tog vi över henne!
Så nu för tiden så är hon inte längre vår grannes eller huskatten.
Nu är det vår katt!
10
Eva

Grattis till det officiella katt-skapet :-)

Men med så mycket kärlek som bilderna är tagna över åren så var det väl givet? :-)

Jungarå Fotografi

Stackars katt :(

Synd att han inte gjorde tidigare. Och hoppas att han sköter hunden nu då!

Hon kommer nog trivas bra hos er :D

S

Åååååå vilka vackra människor ni är! Jag är så lycklig för Ada's skull! Kram till er!

Malin

Toppen, bästa lösningen för alla parter! Hoppas dock han rår bättre hand om hunden. Underbara bilder på er nygamla familjemedlem!

Marie, Vardagens charm

Ohh underbara ni är som tog er hand om henne och hon är så fin =D

Åsa

Grattis till henne!

Vilken tur hon har haft under dessa år. Blir så irriterad på folk som missköter sina djur.

Sweetmama

Fina fina Ada tack för att vi också fått följa henne. Och du vet väl att det är inte ägaren som väljer sin katt utan tvärtom katten väljer sin ägare och jag förstår att Ada valt just er :)

Vad roligt att jag inspirerar! Kunde jag vl aldrig tro för egentligen bor det en latmask i mig. Jag började precis så med kosten sen kom motionen och har man IBS är kosten viktigast. Jag har funderat på att skriva ner en del från kursen jag gick i bloggen.

Nu sitter jag och väntar på en kompis som ska komma med en tub aloe heat till mina ömma benhinnor sen väntar spåret igen.

Ha en fin dag!!!

Marit Johansson

Men så skönt att läsa att katten får komma till ett bättre hem!

Anneli - A'la Foto

IDIOTmänniska! Jag hoppas ni hjälpte kissen även tidigare och inte bara såg på eländet! Att han nu tagit sitt vett tillfånga och äntligen visat sig lite ansvarsfull mot katten (stackars hund) gör mig glad! Glad är jag också att ni tog hand om henne och ger henne den kärlek hon så väl behöver och är värd!



Stor varm kram till kissen!! Ta väl hand om henne!

Anneli - A'la Foto

Glömde säga att hon är så otroligt söt men sin lilla vita fläck i ansiktet!! :O)