Sittikior

Bilder från det tredje stoppet den andra dagen, vid en strand vid Gamla vägen i utkanten av Simrishamn.
Innan vi hittade denna pir, hann vi med att upptäcka världens sötaste by, i riktigt gammal stil, nämligen Simris!
Undrar om det är med Simris som städerna Luleå och Gammelstad, att hamnstaden byggdes upp på nytt efter landshöjningen?
Någon som vet?
Vet ni att Simrishamn har "Sittikior"?
Kolla detta klipp med Johan Glans, börja kolla 3.54...
Det är inte bara grina och kokka, som de har egna ord för i Skåne.
I Malmö får man frallor om man beställer bullar på ett konditori...
Idag har vi haft sommar här!
Över 25 grader i skuggan och jag har varit ledig, fridag!
Kan man ha sån tur?
Har hunnit ligga ute och läsa i solsängen, handla blommor och annat trevligt till trapphuset.
Visar senare planteringarna i krukorna på trappan och hur trapphusets dekorationer ser ut nu, efter nyinköpen.
Nu ska jag gå ut och hämta in sakerna vi plockat ut och lämnat kvar.
6
Marie

Hehe vad heter bullar då?, skratt



Så härliga bilder vid kusten där, =D

Malin

Vilka vackra vyer ni har upplevt!!!



Och tack för youtube klippet, ett gott skratt förlänger livet :D



Det sägs at vi oxå ska få varmare mot slutet av veckan, hoppas verkligen.

Madde

så vackra bilder du bjudit på sen jag var inne sist:D

Ingmarie

Och då ska du veta att jag bor 5 minuter från Simris!!!!!!!!!!



Kram

Yvonne

Haha, dina drömtolkningar stämde rätt bra ;) Kul att försöka tyda drömmar sådär! Sittikior har jag då aldrig hört talas om! Ha det så himla gott!!

Neha

vilka härliga bilder:D