Svalnäs - stranden med stort S

 
Stranden med stort S, står för Svalnäs, Sommar, Smultronställe och Sol!
Vänern är en gigantisk sjö med fint vatten och vackra stränder, så det finns säkert fler stränder med stort S!
För vår familj är det dock Svalnäs som är esset...
Närheten till stugan och klippviken vid båthamnen gör det till vårt sommarnöje, att cykla dit längs slingrande smala vägar kantade med blommor!
Nu är det långt kvar till sommaren, men det var dock vårt första besök där för i år.
Normalt åker vi dit någon av påskdagarna, men vi hoppade det iår, i och med att vintern hållit i sej så länge.
På första bilden ser ni i bakgrunden Hindens rev peka ett trädtäckt finger ut i sjön.
Skylten på kiosken (som "konstigt" nog var stängd) visade att det skulle vara 18 grader i vattnet, vilket var en överdrift!
Dottern måste alltid bada fötterna åtminstone, så av med stövlar och strumpor och ner i det IIISKALLA vattnet gick hon!
Under ytan på en av de stora vattenpölarna på nedre delen av stranden, hittade jag en ovanlig stranddekor och undrade om den var gjord av mänsklig hand eller bara "blivit" till.
På ett av träden vid klippvikens parkering, hittade jag en skylt av söt och sömnig husbil som handlade om förbjuden nattparkering.
7
Yvonne

Är det där du brukar vinka till mig? :) Jag tror faktiskt att den där sandteckningen är gjord av en snäcka eller nåt annat!

soffie

å så vackert det är där, jag får nog ta mej en utflykt i sommar till din del av Vänern:) kramen å va fina dina bilder är..

Freja

Hahaha, jag hade oxå doppat fötterna, vilken lycka!

Marie

Ohh men så underbart

Malin

Härliga fotoutflykter och fina foton!! Som vanligt.

Är det bättre med ryggen nu?

Kram

Malin B

Så härligt det ser ut. Jag får nästan sommarkänsla trots det iskalla vattnet. ;)

Åsa

18 grader? NJa, förstår att ni var skeptiska. =D

Jag gör också så, måste doppa fötterna när jag är vid nåt vatten!