Måndag, fridag och städdag

 
Måndag öppnar den nya veckan och jag gör det med en fridag och förlängningen av helgen har jag använt till en välbehövlig städdag.
Efter två veckor med förkyldningar och febervärk, så har smutsen hopat sej överallt.
Det känns så obeskrivligt skönt nu, när all sjukdomslukt är utvädrad och det är rengjort överallt!
Hann faktiskt med att spela lite Sims oxå!
 
MalinB har gett mej en utmärkelse och jag ska försöka uppfylla alla kriterier.
Åtta sanningar om mej, tänk att det kan vara så svårt!
Vittnar svårigheten om att jag saknar/har låg självinsikt?
¤ Är lite av en grubblare, använder tiden i lantbrevbärarbilen att fundera i.
¤ Älskar att höra när yngsta dottern spelar piano och gitarr, även när hon sjunger till. Det är sådan trivsel att ha livemusik i vardagen!
¤ Spelar ett dataspel som heter Sims, vuxna människan! Älskar att bygga och inreda hus och anlägga trädgårdar. Det är dock sällan jag spelar med "gubbarna". Gör aldrig några egna, döttrarna gör dem till mej.
¤ Hade faktiskt magknip efter jag klippt av mej mitt hår! När jag såg siluetten i gatljusen på väg hem, var jag nära lipen då jag till och med hade ny siluett! Innan yngsta dottern stylat mitt hår, så tyckte jag att jag var fulast i världen (väldigt mogen tanke...)
¤ Tittar nästan aldrig på TV nu för tiden. Spenderar däremot mycket tid vid datan istället. Det är tv play som jag ser de enda programmen jag följer på. Det är "Escape to the country", "Det okända" och "Restoration home" som jag följer. 
¤ Har slutat titta på Melodifestivalen då den var som bäst, då vann Lordi... Nu irriterar det mej bara dessa ändlösa uttagningar och andra chanser.
¤ Är en hopplös samlare. "Det kan vara bra att ha"- tanken har gjort att arbetet att rensa i garderoberna och förråden är ett helvete. Önskar att jag kunde bli lite mer som döttrarna, de gör sej av med saker hur lätt som helst och har aldrig någonsin ansatts av tanken "Det kan vara bra att ha".
¤ Har mycket svårt att fatta mej kort, vilket kan bli ytterst irriterande då jag ska beskriva vägen någonstans!
 
Till tre intressanta bloggare ger jag en utmärkelse var:
¤ Myflowergirl - en mångsidig pysslare med god smak och en skicklig fotograf med världens sötaste Bellman.
¤ Yvonneeblogg - en tjej som med en stor portion humor delger sin vardag omgiven av böcker, blommor, fåglar och annat jox! Älskar hennes "pratbubblebilder"!
¤ Bergerflickor - är mitt nytillskott ibland nätvännerna! Hon tar makalöst vackra bilder på sin vardag där hon har hästar, hundar och sina vackra döttrar!
7
bara anna

Hej!
Äntligen tog jag mig tid till att gå in och hälsa på dig. Har sett dig inne hos Malinb.
Kul att läsa dina åtta punkter om dig själv! Bra start för mig som är ny här.
Hur många barn har du?

Malin B

Vilka underbart vackra rosor! =)
Känner igen det där hur det "gror igen" när inte mor i huset är riktigt kurant eller på hemmaplan...
Här hade mina dammråttor hunnit få barnbarnsbarn (!) nu när jag var i en intensiv jobbperiod...
Jag lider ju också av "orddiarré" och samlar på allt som kan vara av värde - någon gång...
Lite lika tror jag bestämt. ;)

Pernilla

Wow, vilka rosor!
Så roligt att läsa sanningen, haha!
Har också fått utmaningen och klurar lite på det.
Det där med "bra att ha" har jag också med mig i bagaget. Inte alltid så lyckat.
/P

soffie

wow va vacker bild på blommorna och så roligt att läsa din utmaning:)

Marie

Ohh det blir så härligt då man storstädar, det behövs här med, vi får ju även kompisar som kommer och ska ligga över i helgen och efter att vi varit dåliga till & från måste det tas tag i här också

Tack än en gång för de fina orden om mig, och utmaningen är avklarad med =D
kramar

Yvonne

Tack, söta du! Jag ska klura lite på åtta sanningar om mig...och återkommer! Jag gillar ju listor ;) Ha det gott!!

Åsa

Förstod många av dina punkter. Men melodifestivalen? Årets bästa program ju. Iaf de svenska.
:)