I LOVE SONATA ARCTICA!

 
Började kvällen med att äta middag på Jensen's Böfhus!
Sagolikt gott och vår servitris var den bästa man kunde få!
Efter middag ville döttrarna upp på sitt hotellrum och fixa det sista innan vi skulle åka.
I hissen ner från vår våning träffar vi två söta killar från Värmland, som var på väg till en konsert i Brewhouse - nämligen Sonata Arctica!
Vi slog följe och kom tillsammans fram!
Där skiljdes vi konstigt nog åt och träffades inte igen...
 
Sonata Arctica I love you!!!!
Lånar yngsta dotterns ord, "Hur kan man bli kär av att höra Sonatas musik?"
Så var min känsla! Jag blev kär! IGEN!!
Denna konsert var deras bästa - EVER!!
Från första ton, när jag upptäckte att hörselpropparna var onödiga och musik och sång var perfekt avvägda för att passa ihop, så svällde mitt hjärta av kärlek!
Så spelade de "The Day" och jag var i lyckorus och kärlekstöcken!
Här vill jag låta er höra en snutt som jag spelade in på mobilen, så ni hör vilka fantastiska musiker de är!
Det låter precis som skivan!
Fast jag vet inte hur man gör...
Tony Kakko (Tony Kakko - jag älskar dej - tjöt min grannkille och jag höll med) sjunger den låten då han har huvan uppfälld och håller händerna som han ber på mickstativet (bild finnes).
Henke är magisk på piano/synt i Losing my Insanity, lyssna på introt.
Brevid mej stod min grannkille som kunde texten till alla texter och vi sjöng duetter ihop!
En underbar kille, som erbjöd sej att ta kort med min mobil för han var mycket längre än mej!
Vilken kille!
Hade jag inte haft min underbara make, så hade jag tagit med honom hem!!
Janis på gitarr, Tommys trummspel och Markos bas får i låten Cinderblox att håren över min kropp att ställa sej upp och jag njuter!
Min grannkilles kompis kommer fram till sin vän - min vän och grannkille i publiken.
Vännen vänder sej till mej efter en halv låt och pussar min panna flera gånger, samtidigt som han berättar att detta att se Sonata betyder såååååå mycket för honom!
Om jag förstår!
Det betyder massor för mej med!!
Fast inte så mycket att jag pussar min grannpojke för det!
Är så lycklig och kär, så Alone in Heaven låter er veta hur djupa dalarna och de höga lyckotopparna är i kontrast!
 
 
Sonata Arctica - Älskar er
5
Yvonne

Hm...måste erkänna att jag aldrig hört dem...hårdrock är väl inte riktigt min musik...men fina bilder här och så roligt det måste vara att få se ett band man gillar!

Pernilla

Såg att de skulle vara med på Sweden Rock. Planer på att åka dit?
/P

Mirre

Ohh vad roligt att det var så bra, och mysigt att bo på hotell. Mysigt att känna sig kär igen också, myyys

Härliga bilder

Malin

Ahh vilken energi, kärleks och lyckoboost!!!

Åsa

Låter helt underbart! =)