Extrajobb, punka och prästkragar

 
OK, här kom min stressiga skitdag...
Vi har mitt i sommaranpassningen fått en sjukskrivning som ställer till det för oss.
I såna lägen måste det pusslas ordentligt, för att få ut all post.
Så nu var det min tur att ta åt mej lite extra och jag har kört den delen med cykel för 10 år sedan...
När jag kommer ut dit, upptäcker jag till min bestörtning att de lagt om körvägen!
Efter viss tvekan och några missar med post i fel låda (varken namn eller nummer på lådan eller på husen på flera ställen) så delade jag ut all post och reklam!
Dagen gick bra, trots att jag kommit ut sent på grund av den extra turen.
Längst bort från stan, så får jag punktering på bakdäcket...
Problemet var att jag varken visste hur jag skulle lossa reservdäcket från bilens undersida eller ens veva upp domkraften!
Till råga på eländet hade jag fått punkan där det kryllade av blinningar!
Som tur var behövde jag inte vänta mer än en halvtimme innan hjälp kom ut till mej och bytte däck.
Det var två snygga killar med ordentliga verktyg och ett nytt däck!
 
Har som vanligt tvättstuga idag, det är ju torsdag.
När jag laddat två maskiner så ser jag att grannfrun klipper bort hela stånd med prästkragar ur rabatten!
Frågar henne vad hon ska göra med det enorma fång som låg i skottkärran.
Det ska kastas, sa hon.
Då tar jag alltihop, sa jag.
Nu pryder den stora buketten trapphuset, för vi kan inte ha blommorna inomhus, då dottern är allergisk...
En av prästkragarna var en siamesisk prästkrage!
 
4
Pernilla

Klokt av dej att ta hand om blommorna. Kasta dem...? Dumt!
Tur du fick hjälp med däcket. Du kunde ju inte köra på reserve hjulet. Då ska man ju åka raka vägen till verkstad. Gäller nog inte postbilar, men en då.
/P

Louisefoto

Låter jobbigt med posten men skönt att de löste sig tillslut. Aldrig roligt när någon blir sjukskriven :( kramar

Malin B

Tur det var några snyggingar som hjälpte dig med däcket i alla fall, det blev nästan som lite plåster på såren! =)
Vilken fin trappa det blev, med både den fyrfota och blommorna. Trappan var fin i sig den också.

Jag har fått se mms på det lilla nytillskottet och självklart är han jätte söt. =)

Malin

Men Åhh så vackra foton på prästkragarna.
Igår hade jag min första semesterdagar. Kändes lite jobbigt för vi fick beskedet att dottern inte kom in på Vårdlinjen :(

Förra året blev det platser över, i år är det 25 i reservkön, hon är på 4 e plats i kön, så ett litet hopp finns än.

Vi ska även söka till Bdn där fanns några lediga platser kvar.

5 ynka poäng, poäng hon tappade i Idrott när en ny lärare på sista terminen sänker hennes betyg fr C till E för att hon inte kunnat deltaga alla ggr på grund av att hennes knä krånglat.

Så vi är lite sorgsna här.

Kram