Kvällsbad och fotografering

 
Yngsta dottern hade planerat in ett photoshoot på vår favoritstrand i solnedgången.
En av hennes vänner har köpt en ny häst och ville ha lite bilder av dem galopperandes längs strandkanten i solnedgången.
Yngsta dottern har fotograferat kompisen med den första hästen två gånger förr, senast var vid ett vattenfalli Valle härad.
Med hästen följde denna gång två kompisar och en hund.
Maken, älsta dottern och jag ville ut och ta ett kvällsbad, så vi åkte dit och mötte upp dem.
Yngsta dottern fotograferade hästekipaget med balklänning och sadel samt med kortbyxor,linne och utan sadel.
Hunden älskade både hästar och vatten och var fullkomligt galen, ena systern tog hand om den, medan andra systern var hästuppassare.
Älsta dottern blev fotograferad av mej och yngsta dottern med kläderna på i vattnet.
Samtidigt fotograferade älsta dottern även hästekipaget och lite behind the scenes..,
Hänger ni med?!! Hahaha!!
Det var jättevarmt i vattnet och jag badade länge.
Ett underbart sommar minne att ta med sej igenom livet!
Solnedgång
12
Malin B

Men så härligt!!! Här skulle jag också vilja vara.
Hos mig känns det som höst i dag...
Helt otroligt härliga bilder.
Kul och härligt, det är grejer det.
Får väl inte som "gammal tant" säga att tjejen bara har ett fel, hon på hästryggen. HJÄLMEN, HJÄLMEN, HJÄLMEN!

I vår by är det en hel hög med hästar numera och en familj har byggt en ridbana i trädgården. Mamman där, som också är lärare och hade min tös i skolan för några år sedan, red alltid utan hjälm.
Varje gång jag gick förbi så vinkade jag glatt och la till "Men har du glömt hjälmen i dag IGEN?"
Efter många, många, många gånger började hon faktiskt ha hjälm.

Malin

Fantastiskt vackert!!!

Skulle gärna galoppera själv där i vattenbrynet.

Kram

Marie

Men ohh helt sagolikt vackert, så fina bilder =D

Ditte Yvonne

Härliga sommarfärger! Galopp i ett vattenbryn måste vara härligt för både ryttare och häst. Och fotografer ;)

Ditte Yvonne

Men va fa...jag klickade ju på kommentera. Nåja, fina färger och fina fotografer! :D

Pernilla

Meeen så vackert!
Jag njuter i fulla drag och önskar det va jag som satt på hästryggen.
/P

soffie

wow vilka fantastiska bilder...den sista skulle du göra en vacker fototavla av.. kramen

Malin B

Ja, tänk om det GICK att maila över till bloggvännerna. Så bra det skulle vara!!!
Då kunde man få snabb hjälp på direkten.
För att inte prata om så mycket fika jag kunde ha bjudit på de senaste dagarna och så hade alla paket varit inslagna här hos mig. ;)

Soffie

Kram i värmen

Malin B

Vet du att det är lite "läskigt" med den där tantvarningen som jag kände av i går.
Jag har ju för tusan haft två egna små bebisar!!!
Det känns som det var i ett annat liv. ;)

Åsa

Härligt! Färgerna är underbara.

Rida i vattebryn har jag bara gjort en gång.

mariekarolina

Åh, vilka underbara färger i korten!