Sol, sommar, värme och bad

 
Lördag och en dag ur vår minisemester, som helgen faktiskt känns som.
Fredagen rullade på som den skulle, enda skillnaden var att maken jobbade på sitt andra jobb till kl 23 ungefär.
Själv använde jag eftermiddagen och kvällen till att städa, diska, tvätta och packa stugansäcken.
När tvättstugan var tömd, maken kommit hem och bilen var packad åkte vi till stugan.
Väl framme packade vi in oss och samtliga kylvaror i stugan.
 
Att vakna i stugan är nog det skönaste som finns.
Det är så tyst och det gör att jag sover som bäst här.
Maken gick ut en vända och kollade sina kantarellställen och jag låg kvar och läste.
Så var det dax att göra iordning en picknick korg med lunch och fika på stranden.
Packa strandväskan och kylbagen och cykla iväg.
MASSOR av folk mötte oss på stranden!
Ni skulle ha sett, bilarna hade parkerat längs efter hela uppfartsvägen (som är rätt lång...)
Vattnet var varmt, så vi badade verkligen, simmade och hade kast med liten boll.
Nu sitter jag och lyssnar på Sommar i P1, det är Jenny Strömstedt och det är jätteintressant.
Bonden och hans fru i huset närmast oss har massor av gäster hos sej, det verkar som någon fyller år...
Maken grillar och det är gott, vi har redan smakat av fläskfiléen...
Imorgon har vi en sista somrig bemärkelsedag att fira....
 
10
Malin B

Ska jag sjunga "Vad är det för en dag?"
Eller hurra lite kanske?!
Jag gillar ju att vara först på plan men när du fyller år på riktigt har jag noll koll på...

Så himla härligt där i stugan och på stranden.
I dag har det verkligen varit en het sommardag.
Vi grillade också på kvällen. Gott.

Soffie

Å vahärligt ni har det kramen

Hanna Karlsson

Vilken härlig dag!

Gubben

Håller med om att vakna ute vid stugan ta en kopp kaffe blogga lite se på nyheterna på tv samt bara vara det är livet.

Pernilla

Galet konstigt väder! Igår var det, som skrev, så varmt så man trodde nästan inte det va sant. Idag är det så kallt så man får ta fram jackan.
Hur blir det imorgon?
/P

Yvonne

Va fint! Det ser ju ut som havet...och jag finns på andra sidan där! ;)

S

Vilka underbara bilder! Och vilken idyll! Jag älskar tystnaden på landet! :)

Malin

Finns inget mer avstressande än att vara i stugan :-)

Din lördag låter perfekt i mina öron.

Hälsningar fr ett regnigt Tornedalen

Robyn

Så mysigt det ser ut!! :)

Sv: Jag brukar inte bada i just den insjön, men i havet badar vi gärna tillsammans, Nike och jag! ;)
/R

Marit Johansson

Härliga sommarbilder från er minisemester! Av sommarpratarna har jag bara lyssnat på en hittills, Jonas Gardell som var först ut, tur att programmen finns kvar så man kan lyssna i efterhand, perfekt att ha i öronen!