Vad göra en ledig dag i spöregnet?

 
Utanför fönstrena sköljer regnet ner över allt.
Allt är plaskblött och jag känner mej tung i huvudet.
Älsta dottern drog till grannstaden med en kompis och jag hade velat följa med, men ska istället övertala resten av familjen att åka dit.
Nu hade jag tur!
Yngsta dottern har fått veta att hennes telefon har kommit tillbaka, så vi åker för att hämta den!
Hennes Iphone har krånglat med avstängningsknappen och vi skickade in den för service före midsommar.
Att klara sej utan Iphonen har varit jättejobbigt för henne, hon har inget liv, som hon lite melodramiskt uttryckte det.
När beskedet om att telefonen kommit tillbaka, utförde hon en hoppig segerdans tre varv runt lägenheten samtidigt som hon utstötte diverse krigstjut!
Den ultimata lyckan?
Annars har jag nött på madrassen i sängen och läst en halv bok.
Var nämnligen ovanligt förutseende (visste att megaregnvädret var på väg) och gick förbi biblioteket igår där jag lånade två böcker!
Har även gjort flädersaften, som bara ska lyftas över till grannens matkällare där den ska stå svalt i 4 dagar.
 
5
Louisefoto

Vilka fina foton :)

Malin

Fina foton även de regniga dagarna!

Nästa gång de regnar o jag är ledig vill jag läsa men borde städa..men just nu har vi kanonväder!!

Marie

Fina foton du visar oss, samt hehe sicken glädje en mobil kan göra, skratt

Pernilla

Känner Fläderdoften ända hit. Måste sätta en sats jag också.
/P

Åsa

Åh, vad jag förstår dottern!
Klara sig utan iPhonen???

Nån bra bok att rekommendera?