För en vecka sedan

 
För en vecka sedan hade vi Kristi Himmelsfärd, då gjorde vi en utflykt ut i vackra Valle.
Min mor kom för att fira yngsta dottern som fyllde 17 dagen därpå och vi brukar göra utflykter för att kolla in våren lagom till Kristi Himmelsfärd och andra vårhelger med!
Nu har allt blivit grönt där det på bilderna bara är en antydan till att löv och gräs kommit...
 
Har lite bekymmer med mina bilder.
Eftersom jag nu varit utan den stationära datan i snart 3 månader, så har jag haft tillfälliga Photoshop program installerade på makens laptop.
Problemet är att programmen är just tillfälliga och då måste jag vänta innan jag kan ladda hem ett nytt tillfälligt program.
Just nu har jag inget Photoshop, utan måste använda dotterns Mac för att redigera och lägga upp bilderna på bloggen.
Hennes Mac tar inte emot mina mobilbilder direkt från mobilen och inte heller bilder direkt från kameran.
Så vi krånglar in bilderna varje gång jag lyckas tigga fram tid med hennes Mac.
Det är därför jag inte alltid lyckas ordna fram ett inlägg om dagen.
 
Spelade Äventyrsgolf (en minigolf bana som ser ut som en miniatyr av en riktig golfbana).
Maken, dottern och jag, tillsammans med några postisar trotsat de kraftiga vindarna, vilket gjorde att det blev jättesvårspelat.
Som vanligt så kom jag sist...
Fast jag är aldrig med på såna här saker för att jag tror jag ska vinna, utan för det är ett roligt sätt umgås på!
5
Marit Johansson

Stackare som är utan photoshop, förstår att abstinensen är svår ibland :) särskilt nu när grönskan kommit vilket innebär att kameran går varm, i alla fall för mig.
Fina bilder från förra helgen, min favorit är helt klart hästmamman med sitt föl, jättefin!

Yvonne

Kanske kan du prova Photoscape i stället? Det är gratis och naturligtvis inte lika många funktioner som Photoshop, men tillräckligt många så det räcker och blir över! Man kan göra jättemycket redigering med bilderna, kollage och så! Vad är det för rolig blomma den där stora rosa? :)

Malin

Ja det är bökigt när man inte har verktygen man är van med.

Vi krånglade med skrivaren igår, höll på ge upp men till slut fick vi kontakt med den.

Fantastiska foton som alltid, du är min idol!

Pernilla

Så ljuvligt!
Nu har allt exploderat här och idag säger termometern " sommar"!
Ha en skön fredag.
/P

Ellen (alatariel)

Vackra bilder! :)