Järnvägars...

 
Vår stad var västra Sveriges knutpunkt för det smalspåriga järnvägsnätet.
De flesta rälsar är borttagna och en hel del har gjorts om till cykel- och gångbanor.
En räls är kvar och på den körs det turer på sommaren med ånglok som drar de gamla vagnarna.
Kvar på bangården står några tågset som aldrig flyttas på och därpå ligger rostigt skrot och murkna slipers.
Hit åkte döttrarna och jag i lördags och de fotograferade varandra, medan jag som vanligt förlorade mej i detaljer!
Tänk att skrot som rostar och murkna träbrädor kan vara vackra.
 
10
Marie

aoow coola och fina bilder =D

Pernilla

Makalöst fina bilder. Det ska ju vara rätt sorts öga för att kunna urskilja det vackra från skrotet.
Hur är det med ögat förresten?
/P

Malin

Du är så bra på se detaljerna! Det är inte alla som kan skapa magi på en rostig spik!

Agneta

Men oj så många inlägg jag missat hos dig! Vad är det för fel på bloglovin?

Yvonne

Så kul det är att bara fota fina detaljer! och så kul att kolla på! Jag riktigt känner hur det doftar av varma slipers..mm....

Bildmagi

Underbara bilder! Visst är det ett häftigt ställe :-)

Åsa

Härliga bilder! Gillar det rostiga, slitna.

soffie

jättefina bilder du fotar otroligt bra, kramen

Bibbi

Åh, jag älskar dina bilder. Tyvärr är jag usel på att lämna en kommentar men jag tittar in nästan varje dag.
Kram

Ellen (alatariel)

Himla fina bildere! Älskar de där tågen!