Två riktigt slappa semesterdagar har förflutit

 
En antik- och kuriosa affär i stan har total utförsäljning och det är halva priset på allt.
Vi hittade två lite större uppläggningsfat för hundralappen, det var precis vad vi behövde.
Han som stod i affären hade en föreläsning om vilken sorts porslin som engelsmän eller fransmän vill ha!
Hahaha!! Så visade han en mycket kuriosa sak, ett livstycke från 20-talet...
Undrar om någon vill köpa den trots halva priset och allt?
Tvättdag på torsdagen, som vanligt och det är underligt att det varje vecka ligger så mycket i tvätten!
Vi får massor av tomater iår!
Även flera klasar med vindruvor!
Massor av sniglar har vi dessutom i år, jag tror inte att det är mördarsniglar...
Sitter på bänken utanför ytterdörren och läser på eftermiddagen, samtidigt som jag ofta har ett vinglas med ut.
Det känns så semesterligt!
En kul vinkel på mina ben, gör att det ser ut som tårna sitter på knäna!
Den sista bilden på stenhögen, är veckans mest gillade Instagram bild till ordet Pile.
Annars har det regnat lite av och till i flera dagar på raken.
Maken har myror i benen och har tagit långa svamppromenader, det gör att han hittat 15 liter kantareller denna vecka!
 
 
8
Malin B

Inte ens jag som gillar extrapriser drar nog till med det där livstycket! ;)
Härligt med regn säger jag för här är det bara torrt, torrt, torrt (och därmed inga fina gula svampar). Men en annan ska ju inte klaga, tänk vad de i de branddrabbade områdena måste önska sig rejält regn i flera dagar!
Jag skulle gissa på vinbergssnäckor då det gäller sniglarna.

Åsa

Alltid roligt att hitta sånt man behöver. Och dessutom på rea. =)

Ditte

Det är ingen snigel, det är en snäcka! ;) Och ingen mördarsnäcka ;) Semesterligt var ett toppenord! Kram! Antikaffärer är kul. Har en kompis som har Karlstads Antik och Kuriosa här i stan :)

Malin B

Använde rengöringen i går, den ska ju ta bort "kalk och avlagringar" så det hoppas jag att den har gjort... När maskindiskrengöringstabletterna använts så doftar det rent och städat men det gjorde det inte nu...

Pernilla

Ett livstycke kanske man skulle ha? Om man äter 15 L svamp i alla fall. Jag är inte så bra på svamp. Hittar inget och gillar inte att äta heller för den delen. Eller, så här är det. Jag kan inte laga så det blir gott.
Hm
/P

Malin

Vilken härlig semester du har! Avundas även om jag är nöjd med den jag hade.

15 lite kantareller var verkligen inte fy skam.

Kram

Soffie

Å vilka vackra bilder...va gott med egenodlade både tomater och vindruvor😃ha en härlig vecka, har du börjat jobba nu.?

Marie

Ohh gott med kantareller och så mysigt ställe och gå shoppa på =D