8 december

 
På väg till jobbet i morse blev jag väldigt överraskad över hur fruktansvärt halt det var!
Stjärnorna lyste på himlen, så nederbörden i går kväll måsta ha frusit.
Dagen på turen var helt underbart vacker, det trots att vi inte har snö, så var det ett vackert solsken.
Hittade en fullt blommande lupin oxå!
Underligt att hitta i december.
Vi i fest kommitéen fick rosor som tack för att vi anordnat festen så fint.
Kom då på att jag inte visat de få bilder jag tog med mobilen.
Vi hade en idé av att använda den delen av sorteringsutrymmet som ligger närmast fikarummet och "slussen".
På alla bjälkar i taket finns det metall "klämmor" som håller i ljudisoleringsplattor.
Med hjälp av en tvättlina, klädnypor och en hel hög olika sorters tyger så avskärmade jag resten av lokalen så vi skulle slippa se vårt jobb under festen.
Hemma hittade jag en ljusgardin, som vi köpt i alldeles för stor storlek, för flera år sedan och aldrig använt.
Vi körde undan alla saker som normalt stått där, som sorteringsvagnar, burar och reklamvagnar.
Alla anslagstavlor och prognos/schema/utfalls anslagstavlor täcktes med tyger.
Fyra lånade bord (plus ett av våra ur fikarummet) och 24 lånade stolar (och 6 av fikarummets) dukades med dukar inköpta på Kupan, servetter från Kupan, tallrikar och bestick från fikarummet.
Glasen räckte inte, så vi körde med plastglas och Anette hade fixat ett papper med roliga "regler" för festen...
Mitt på bordet fixade Cattis och Anette med ljusslingor, gran- och tallris, guld- och silver pärlband.
Lyktor och granris ställdes ut på flera platser i lokalen.
I "slussen" ställde vi en kruka med mixade grenar och en ljuslykta.
Ute på lastbryggan hade vi ställt en stor korg full med mixade grenar och två maschaller!
Aldrig har vår trista arbetslokal sett så mysig ut!
Och vi fick en första reaktion från alla, som såg likadan ut.
De stannade till, stirrade, log och sa OOOO vad mysigt!
Det var vår betalniing!
PS: Festen var magiskt bra, faktiskt den absolut bästa julfest jag varit på!
3
Pernilla

Jag kan se framför mej, hur ni smyckat bort allt tråkigt arbetsrelaterat.
Hoppas ni hade roligt också?
/P

Agneta

Vilket jobb ni la ner och så mysigt ni fick det!!

Åsa

En blommande lupin? Hahaha! Kanske är ett tidigt vårtecken. =)