Årets första fotoutflykt

 
Söndagen började jag och maken med att äta frukost och titta på OS och 5 milen.
Det var faktiskt kul att ryssarna fick till ett grand slam i sista akten, deras OS har misslyckats i många grenar där de varit favoriter.
Unnade dem detta.
Så åkte jag och maken till staden vid Hattberget, för att närvara vid Postfolkets årsmöte.
Efter årsmötet bjöds det på en fantastiskt god lunch.
Sen bar det av så fort vi kunde för maken ville se den urusla hockeymatchen.
Då åkte jag och döttrarna iväg med våra kameror på årets första fotoutflykt.
Det blåste hårt vid Vänerstranden och kallt som attan var det (vinkade till dej Yvonne!).
Var glad över att jag både hade vinterskor och vinterjacka, för det behövdes.
Har längtat länge efter färger, för denna färglösa period i skarven mellan vår och vinter är så ful och grå tycker jag.
Blev förvånad då jag hittade både små röda knoppar på vissa grenar och blå lite större på andra!
Berghällarna hade både blå, rosa och lila fläckar... 
Alhängen som var gula, lyste i allt det grå.
Det gäller att se det lilla ibland!
Ett vattenfyllt hål i berget fick mej att känna mej bevakad, att det var ett öga och att berget egentligen var ett stort uråldrigt djur.
Hittade oxå en miniatyr av storsjöodjuret, vid strandkanten.
Visserligen i trä, men format av vatten och vind.
När ni ser bilderna förstår ni hur mycket jag älskar björkar!
Eftersom trisstemat var spår denna söndag, så var jag bara tvungen att föreviga några nya spår!
Kan ni spåra dem?!
 
9
Freja

Så många läckra bilder det blev av den fotoutflykten! Gillar björkbilderna och lavarna, men allra mest det där söta sjöodjuret!

Malin

Jag unnade också ryssarna att få lyckas i femmilen, dock hade det varit roligt om Anders Södergren hade lyckats ta medalj.

Här har vi inte haft mycket till fotoväder, fast just nu lyser solen och man har lust att "hoppa jobbet" och bege sig ut med kameran.

Finfina bilder bjuder du på som alltid. Nr 2 blev dagens favorit. Fina färger o komp!

Kram

Marit Johansson

Vilka vackra bilder från fotoutflykten. Tänkte också på ett sjöodjur när jag såg trädgrenen i vattnet :)

Pernilla

Åh så härliga bilder!
Vilket sjöodjur! Den skulle jag vilja ta med hem.
/P

Gilla

Såna underbara naturbilder du visade här. Jag blev avis, för såna bilder kan jag inte åstadkomma.

Sv. Jag får nöja mej med att du tyckte att min triss om spår var fin.

Gilla

Celine

Så vackra bilder!

Åsa

Du har inte missat detta va?
http://fotografiska.eu/sv/utstallningar/hostsalongen/

Svar: Det hade jag faktiskt missat!!
mammakero

Malin B

Jag som nästan inte tittat något på OS blev lite uppdaterad när barnens kusin kom hem och berättade från äventyret "där borta". Han hade stått bredvid Kallas pappa när hon blev hjältinna. Vilken känsla det måste ha varit. Det var det ju för alla som såg!!! Har jag förstått i efterhand. ;)
Tänkte att jag skulle "ta sista chansen" där och se hockeyfinalen men jag insåg snabbt att det inte var något för mig så jag tog mig en promenad jag också, dock mol allena, inte ens en kamera i beredskap...

Marie-Louise

Så många vackra bilder <3 Jag har precis hittat tillbaka in hit till dig via mormormu och ska läsa ikapp lite nu <3 Kram