Tänk vad solljuset betyder mycket!

 
Gryningsljuset var rosa och himlen var fantastiskt vacker i morse då jag gick till jobbet!
Hade jag inte varit lite sen, så hade jag stannat och fotograferat med mobilen!
Som jag längtat efter solen, detta års två första månader har inte haft många soltimmar.
Lågtrycken har avlöst varandra och det mesta har kommit som regn.
Nu idag har jag använt solglasögonen hela dagen!
För vårljuset är verkligen obarmhärtigt starkt!
Glädjen kommer tillbaka, inte bara hos mej, utan alla människor jag möter ler och en del till och med stannar och pratar lite med mej.
Vår chef frågade oss om det var något speciellt idag eftersom alla var så glada och spralliga.
Det är nog bara solstrålar som kan få igång människorna så!
Så nu känns det som de visdomsord som jag första gången läste på en bonad i ett kök stämmer!
"Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne"
 
8
Malin

Ja de visa orden funkar än :) Hurra för ljusets återkomst.

Annika

Visst är det härligt. Även om man jobbar och bara får se solen genom fönstret så blir man gladare.
Kramilekram.

Agneta

Ja, du har helt rätt! Vi hade också sol idag och man blir så glad! Jag stod länge och lyssnade på fågelkvittret, till och med fåglarna låter gladare i solen! :)

Pernilla

Slutade kl 2 idag och ena appen lovade sol medan den andra var mindre lovlig med solen. Det blev den andra som hade rätt men jag och fjortonåringen drog iväg till havet. Hon med kamera och jag med mobil. Och så, den tittade fram bakom tunna gardiner. Det räckte för att få energi. Visst blir man lycklig!
/P

Åsa

Visst är det underbart! Äntligen sol!!!

Linda

Härligt med sol man glädje energi utav den. Hoppas bara att solen tittar fram varje dag

Malin B

Nog märks det på de flesta att vi påverkas av vädret. Det är en sådan härlig känsla varje gång ljuset och solen kommer tillbaka. På något sätt är det som det är nytt varje gång. "Jag ser ljuset, jag ser ljuset!" ungefär. ;)

Ann Catrine

Även här har solen synts till lite, men mestadels är det grått grått och åter grått
Känns som om jag promenerar genom en svartvit film när jag går mina rundor
Var rädd om dig!
Allt behöver kanske inte göras samtidigt!?
(som vanligt inne hos dig helt underbara foton)

Kram!