Sjuk

 
Både idag och igår har jag varit hemma och dunderförkyld.
Vaknade natten mellan måndag och tisdag med feber och halsont.
Natten till idag hade jag fått snuva och det var så tätt i andningsvägarna att jag knappt kunde andas.
Det enda jag gör under dagarna är pimpla te och ingefärsvatten.
Disken travas upp på bordet (utanför bilden) och jag kollar på filmer nästan hela tiden.
Igår läste jag nämligen ut den sista av mina nya böcker, så något måste jag göra.
För jag orkar ingenting, febern gör mej alldeles matt.
Ögonen rinner, näsan är röd av alla snytningar, huvudet är som en öm blyklump och läpparna är kruttorra.
Det är nästan ett år sedan jag var förkyld sist, så nu har jag fått allt...
12
soffie

men usch !Krya på dej nu, hoppas det snabbt går över,vad vacker tulpanbukett!

Malin B

Å, så trist.
Tänkte på DIG då jag åkte hem från jobbet - undrade jag hur du hade det med att köra i snödrivorna.
Men då kör du ju inte alls just nu...
Pigga på dig!!!

Ditte

Usch, va jobbigt..Det var längesen jag var förkyld, hade ju influensa förra året i februari, sen dess har jag inte varit förkyld! Kram!

Pernilla

Varför "ojjar" jag mig? Dej är det ju riktigt synd om. På riktigt!! Vad är lite seg i huvudet och svid i halsen, mot feber? Inget!!
Krya på dej!
/p

Malin

Min dotter var sjuk i dunderförkylning förra veckan och sonen är hemma nu sin 3e dag.

Hoppas du mår bättre nu.

Krya på dig kramar kommer här för säkerhetsskull.

Marie

Hua krya på dig

Malin B

Jag hoppar in här med en pigga-på-dig-kram och hoppas att du får en skön helg.

Soffie

Hoppas du känner dej bättre nu.. Kramen å ha en härlig helg

Malin B

Hemligheten till varför jag är så snäll mot alla telefonsäljare är att jag själv började min yrkeskarriär i det spåret.
Om du svarar ringer de ju iallafall inte igen. ;)
Ser på nummerpresentatören att de har varit väldigt aktiva en del dagar så jag förstår att du blev störd om det var en "ringdag" du var sjuk!

Pernilla

Hur är det med dej? Hoppas du kommit på benen.
Önskar dej en myslördag!
/P

TantGlad

Usch så trist. Du får ta och krya på dig nu!
Kramizar!

Åsa

Har du varit inne på swefilmer.com nångång? Där finns massa filmer att kolla på. Där har jag suttit mycket nu när jag inte varit helt fit for fight.