Förra helgen

 
Vi visste att helgen den 5 och 6 juli, skulle bli den sista helgen att vara i stugan på flera veckor.
Att ha tur med vädret är viktigt då och vi hade tur.
Det var varmt och tidvis mycket blåsigt och hotande mörka moln, men ingen nederbörd.
På lördagen började vi med en lunch på verandan, vilket är bland det mysigaste jag vet.
Som vi brukar göra så lyssnade på sommarprogrammet i P1 och löste korsord, samtidigt som vi åt.
På kvällen cyklade vi ner till klippviken och badade.
Vi var ensamma så när som massor av revirkrigande måsar.
När vi satt på klippan och torkade efter det andra badet, kom en matte och hennes två hundar ner till vattnet.
De skulle tränas att apportera i vattnet och matte kastade ut "dummies" och styrde hundarna från land.
Mycket duktiga hundar hade hon, det var ett nöje att se på.
Tidigt på söndag morgon väcktes jag av att ett tranpar stod på åkern nedanför stugan och hojtade.
Det enda som fick tyst på dem var att jag gick ut och visade mej för dem, då flög de sin väg.
Även söndagen bjöd på det bästa väder vi kunde ha.
Åskan mullrade långt bort vid horisonten och de mörka molnen höll sej vid sidan om vår stuga.
Vi skulle åka en omväg förbi järnvägsstationen för att hämta älsta dottern innan vi åkte hem.
När jag klev ut ur bilen möttes jag av en bastuvarm och fuktig värmevägg.
Väl hemma kom både regn och lite åska.
 
 
5
Ditte

Jag har bara varit nere vid vattnet lite grand (och vinkat ;) Sitter helst på balkongen när jag kan, massor med bromsar vid vattnet, inte kul! Ha det gott!

Pernilla

Vilka härlig bilder. Vi har tillbringat denna helg i Hjulhuset på Södra Gotland. Kallt, blåst, åska och skyfall. Ja, ja...men i yttertältet är det mysigt.
/P

Marie

Ohh mysigt det låter, lyssna på p1, lösa kosord och gå ner till vattnet, perfekt avslut då tills nästa gång

Så fina bilder

soffie

otroligt vackra bilder du visar . vilken sommar det har varit en vecka nu, härligt hoppas verkligen det fortsätter. kramen

Agneta

Åh, jag såg ett sånt där solen-strålar-genom-moln när vi var i Norge! Ha,ha!! Sa högt till maken, stanna bilen, jag vill fota!! Hade din bild i minnet och ville ha en likadan :) Du får se den när den kommer upp på bloggen tids nog. (Omgivningen var dock husvagnstak och industriområde på min bild :( )