Fototrisstema - From where I stand

Kul med lite ovanliga teman, som bildkomposition och så detta!
Något annat roligt är att Helena startat minitriss på Instagram oxå!
Det måste jag testa, ska lägga upp tre andra bilder på mitt Instagram vid olika tillfällen för bilderna ska komma till sin rätt på bästa sätt.
Bilderna är alla tagna med mobilen som vanligt och för att få lite olika bakgrund har jag använt mej av en blandning av gamla och nya bilder.
 
 
25 Januari skulle jag handla lite lökväxter för att få in lite färg hemma.
Utanför butiken hittade jag en tjock is med roliga mönster i, som denna bild visar.
 
 
Min favorit fotbild, älskar de slitna gamla plankornas grå färg mot himlens blå spegling med molnen och vattenväxtens gröna blad.
Innanför den lilla klippviken, som finns nedanför vår stuga, finns en liten båthamn.
Den brygga jag står på här på bilden, har de tagit bort och lagt dit fula och smala metallbryggor, som mer ser ut som långa bjälkar med en kort avsats just där bryggan fäster vid marken.
Denna bild är tagen för två år sedan i slutet av september och det gula är björklöv, fast de ser lite ut som blommor!
 
 
 
En alldeles nytagen bild från lördagskvällen, ljuset var lite trixigt att få till bra, då ett stort träd skuggar vissa ställen.
Har alldeles nylackade tånaglar oxå bilden till ära!
 
 
 
From where I stand
17
Violen på Brandholmen

Fin variation i din triss! Så skönt det ser ut att stå bland blommor och gräs i sandaler och ha nylackerade tånaglar!
Ha en skön dag!

Christina

Härliga bilder! Skön söndag önskae jag!

Gunsside

Fin triss, og det siste bildet er helt nydelig

Kari

Bilde nr 2 kan du være stolt av; Det var veldig fint!

Anki-itte

Gillar den tredje bilden. Vackert med alla blommorna.

KajsaLisa

Lite vinter som variation och mittenbilden var läcker.

sofie Persson

Fina och inspirerande bilder!

pockethexan

Kul ide med bilder tagna från olika årstider!

Kramis från en fotande Pockethexa som även bjuder på boktips i min blogg!

Gärdsmygen

Du har verkligen lyckats med ditt val av motiv! Personligen gillar jag tvåan och trean mest. Kan höra ihop med att vintern inte är min årstid men samtidigt är det mönstret som är så tilltalande i de två bilderna.

Tomtan

Härliga bilder! Gillar sista bilden bäst

Ditte

Så fina bilder! Footies! ;)

Freja

Vilken härligt varierad triss med fotfoton, snyggt jobbat!

Pernilla

Du är så fyndig och vilka bilder!
Nu måste jag också lacka blå tår.
/P

Anneli - A'la Foto

Den sista bilden är riktigt läcker! Blir min favorit! Vet inte om du fått svar på din fråga i fototrissens blogg om blogspot.no. Man väljer om man vill ha kommentarer och de som inte har namn och adress har valt att inte låta alla kommentera på deras blogg! Det gäller alla blogspotbloggar och inte bara norska men det är vanligare att bara vilja ha med medlemskommentarer i Norge än det är i Sverige men det finns några svenska bloggar som inte vill ha kommentarer också! :)

Men i min kan du kommentera hur lätt som helst! ;)

Ha en skön vecka!

Malin B

Jag måste bara säga att jag är överlycklig när det INTE är is även om det är "glatt". ;)
Fast fina mönster kan det absolut bli.

Åke

Trevliga bilder! Kul med texten till! Mysig bild den sista :)

Malin

Ja men det var ett riktigt roligt tema, "From where I stand".

Det kanske jag kör i "min" fotoklubb på Facebook om jag får äran att vinna och bestämma tema ngn gång.

Kram