Fototrisstema - Rörelse

Min första tanke var att jag skulle själva rörelsen suddig.
Efter att ha ett halvt minneskort fullt med mer eller mindre bra suddiga (det var nog första gången jag ville ha suddiga) bilder, var det dax att tänka om.
Ett vanligt foto är ju en fryst rörelse, alltså inte mindre en rörelse än en suddig...
Döttrarna och jag åkte till stugan och sen direkt ut till vår favoritbadplats.
Där var det lugnt, både vindfritt och lugnt för det var bara några enstaka människor där.
Yngsta dottern erbjöd sej att hjula i vattenbrynet för att ge mej rörelse, men det blev för svårt, då sanden var djup och lös där (och hon sjönk ner till armbågarna i sand).
Så hittade jag en stor sten som jag kastade i vattnet med ett härligt plupp!
Vad läckert, gör om det, sa älsta dottern och där stod jag ett tag och kastade stenar som hon fotograferade!
Vänta, sa jag, tar du mina trissbilder nu?
Det gör jag visst, sa hon.
Då tänkte jag att det gör nog inte något att bilderna inte är tagna av mej med min kamera, för idéen var ju min...
Sen så är det ju ingen tävling denna vecka, så ni andra kanske ser mellan fingrarna?
 
 
Om ni vill se tre helt olika rörelsebilder, så har jag Instagrammat dem.
Vill ni se fler rörelsebilder så kolla här!
Hur som helst, så doppade jag mej i alla fall igår kväll i underkläderna, för jag tyckte det var kallt då vi var i stugan och alltså inte tog med några badkläder...
Idag däremot, badade jag i jättestora vågor (med baddräkt!) och då dök det upp Kitesurfers!
Snacka om rörelse!
Försökte fånga dem med mobilen, men de blev bara små prickar i mobilen...
Nåja, kan inte kalla att det var varmt i vattnet, men jag kan  säja att det inte var iskallt!
Säkert runt 20 grader, det är konstigt, för någon jättevärme har vi inte haft de senaste dagarna...
 
 
 
 
 
 
Rörelse
11
kiki freese

Skönt blumsande i vattnet, ger bra resultat till temat rörelse.
Jag har ännu inte vågat doppa mig, även om det var nära idag.
/Kiki

Sofie

Super fina bilder!!!!

Freja

Så vackra rörelsebilder ni fick till i slutänden! Jag använde oxå min dotters bilder, det är ju bra att även de får testa att fota med ett specifikt syfte!

Anneli - A'la Foto

SÅ det är Elin som tagit dessa? De var riktigt snygga med klockren skärpa och sprödhet! Jag gillar dem! Men varför bytte ni inte bara plats och så fotograferade du dina egna bilder till temat! ;O)

Ha en skön vecka!

Mia Ahlstrand

Ja att din dotter är duktig på att fots visste jag ju sedan tidigare. Superfina bilder! Vatten är ett tacksamt motiv som det är kul att leka lite med :)

Ditte

Rörelser är kul att fota! Särskilt vatten. Jättefina! Kollade förresten Instagram via din länk. Hm, jag trodde att det bara fanns tillgängligt via mobiler...Men det är väl bara mobilbilder man lägger upp, och inga som är tagna med kameror? Svar till Nybörjare ;) Kram!

bildmagi

Läckert!

Åsa

Haha! Hade velat se dottern upp till armbågarna i sand. =)

Pernilla

Vatten är så häftigt att fota. Jag har stått och strittat vatten så fjortonåringen skulle få till bra bilder, många gånger. Några bra har hon lyckats med. Dags för henne att byta upp sig i kamera tror jag.
/P

Marie

Fina bilder och ujuj var det inte kallt att bada, men ack så härligt och i stugan med =D

Åke

Vad kul du tänkte på så många idéer. Gillas när det läggs ned energi för trissen! Du ska ha en stor eloge :) Klart jag ser mellan fingrarna ;) men grundidén var ju din :) Härliga bilder ni visar upp! Klockrent tema!