ATB - eller återhämtning

 
För två år sedan infördes det ATB-dagar, Arbetstidsbankdagar, som var avsedd att användas som återhämtning.
Fin tanke, för att vårt jobb är tungt och ibland behöver jag en ledig dag för att bara vila på.
Det är bara så att de dagarna är inte bara att ta ut när jag vill.
Dessa dagar måste ansökas om och vissa tidpunkter får man inte ens ansöka om att få, så som klämdagar eller innan/efter semester.
Denna dag har jag ansökt redan i januari om att få och hade jag tur, för nu behöver jag den här dagen.
(Efter denna helg där jag inte mått så särskilt bra).
En dag att bara göra det jag vill på, inte behöva vara nyttig alls (om jag inte vill det förstås!).
Snart ska jag gå på en lång promenad med kameran (ifall jag hittar något av intresse att fota!).
Annars har jag verkligen återhämtat mej så gott jag kunnat, genom att läsa, lyssna på dokumentärer på radion och redigera några bilder.
 Bilderna är tagna på lördag kvällen vid den stora fågelsjön.
6
Soffie

Å vilken bra ide hmm själv har jag väl de dagarna på mina lov:)

Ditte

Ja, det är ju en bra tanke...hoppas det passar nån varmare gång också att ta ut en sån där dag! Fina bilder, men det är ju så kaaaalllllt! Idag är det frost också :( Men solen tinar väl bort den snart. Tur man inte har nån bil att skrapa ;) Kram!!

Malin

Åh en sån dag skulle sitta fint!
Jag får vänta på påskhelgen nu.

Jag måste komma mig iväg o fota för fotoklubben, temat är dovt, mörkt, dystert.. känner inte riktigt för det temat nu. Några tips?

Linda

vackra bilder

Pernilla

Jag har väldigt svårt att bara ta hand om mej. Jag hänger tvätt eller lagar mat. Städar eller fixar och trixar.
Men idag var jag så trött efter sista kunden så jag slängde mig på soffan. När hände det sist?
Lite snyggt ställde jag klockan en halvtimme senare i fall jag skulle somna. Och det gjorde jag. Så himla skönt.
/P

Åsa

Vilken bra idé! Synd bara att den inte är friare än den är.