Fem i sex

     
Det som hände kl 5 i 6 i morse är nästan lite läskigt.
Vaknade ur en lång dröm, som handlat om att resa med färja och missa att kliva av vid rätt hållplats.
Hade sovmorgon, så jag öppnade inte ens ögonen, utan jag bara vände på mej.
Var i gränslandet mellan sömn och vakenhet, när jag ser denna urtavla innanför mina ögonlock, kl är fem i sex.
Har aldrig någonsin sett en urtavla då jag legat halvsovande förr.
Ler åt min "syn" och fortsätter tänka på den bisarra drömmen, för jag har drömt denna drömmen förr, till och med flera gånger förr.
Den innehöll dock många och konstiga nya detaljer.
Ligger där och analyserar på vad som är nytt och hur drömmen ändrat riktning.
Hör att maken börjar röra på sej som om han är på väg att vakna.
Så ger han upp ett illtjut och far upp ur sängen!
Han har glömt att ställa klockan och nu var kl fem över sex!
Då skulle han ha stått utanför sin samåkares dörr!
Det är då jag förstår att då jag såg urtavlan med visare som pekade på fem i sex, så var kl så mycket i verkligheten!
5
Malin B

Men du! Du kan ju TYDA drömmar! =)
Sådant som jag tycker är så spännande men inte kan något om.
Vilken morgon det blev hos er, fast för dig var det ju lite angenämare än för maken. Hoppas att han "hann ifatt" sedan.

Här har jag en som ska upp vid 2 i natt.
Jag har lovat att "sympativakna" så att han verkligen vaknar. "Men det ska du väl inte behöööööva!" tyckte han. Men du vet hur en hönsmamma är. Det skulle inte vara kul om han försover sig för han ska ut och flyga.

Malin B

Jag önskar att jag var duktig och kunde designa på egen hand. På stenåldern eller i dåtiden, kunde jag roa mig med att "klippa/klistra/skapa" så det sjöng om det och det borde ju vara något i den stilen. ;)
Men man kan ju inte vara bra på allt...
Jag är i alla fall glad över att det svarta är borta, det såg för bedrövligt ut.

Malin

Ngn sorts klocka måste ju finnas inbyggd i våra kroppar, när man oftar vaknar strax innan klockan ska ringa.

Annars tyder jag drömmar där man reser och missar tider, hållplatser osv som stress.. När jag är stressad har jag mycket sådana drömmar och dem kan blir hur knasiga som helst.

S

Wow!!! Va häftigt!!!! Skumt men spännande!

Pernilla

Visst är det konstigt när vi upplever sånt vi har svårt att sätta fingret på? Något undermedvetet, något synskt eller helt oförklarligt.
/P