Fototrisstema - Hopp

Första tanken var att välja bilder med inriktning på att hoppas.
En given bild var att hålla tummarna.
I England så säjer de korsa fingrarna.
Den enda symbolen jag kommer på är ett ankare.
Fast varför är hoppet ett ankare?
Hopp är något som lätt flyger uppåt och ett ankare är tungt dunsande neråt...
Kom då på dessa bilder som finns i mitt arkiv.
Så nu får ni en djur(iskt) hoppfull triss!
 
 
När jag putsar fönster och Ada är ute, vill hon alltid hoppa in genom fönstret.
Bara för att vilja ut igen...
Här siktar hon var hon vill landa.
 
 
Här tar hon sats!
Fortfarande helt fokuserad på var hon ska landa...
 
 
Hoppsan!
Här gick det så snabbt att jag varken fick med hela Ada eller ens skärpan på rätt ställe!
 
 
 
 
18
Violen på Brandholmen

Härlig triss med en hoppande katt som vet vad hon vill!
Trevlig helg!

Carola (Stolt Mamma till åtta)

Vilken fin kisse ♡å bra trissat :)

mia

Rolig tolkning.

Madde

Härlig kisse :-)

lilalili

Jättefin katt i din triss! Hon är väldigt lik en kissekatt som flyttade in hos mig för en massa år sedan.
Ha en fortsatt fin söndag!

Kari

Morsomt tolket! Ha en fin søndag. Kari

Gärdsmygen

Inga kan hoppa som katter (jo ekorren möjligen). Kul bilder och i bilderna finns också hoppet om våren för oss som längtar efter den.

Pernilla

Jag tror fjortonåringen också tolkar trissen med hopp genom en hund som hoppar. Ligger ju nära till hands. Jag hoppar över trissen jag.
Brukar ju inte vara med men tittar gärna på er som är med.

Det där med ankare har att göra med sjömän. När de hade en mö i varje hamn och de stod och hoppades....
Ja, något sånt.
/P

Meta

Härlig katt och lika så bilderna
Ha en fin dag
Meta

Tomtan

Härliga bilder!

Soffie

Fina bilder å vilken bra triss

Scaniatjejen

Vilka härliga bilder på katten! Inte lätt att hinna med när de är i rörelse.=) Klok iakttagelse kring hoppet och ankaret också, har heller aldrig förstått den kopplingen.=)

Mia Ahlstrand

Ha ha inte lätt att hinna med en hoppande katt :) Har aldrig tänkt på det där med hopp och ankare, man blir fundersam...

Borgmästaren

Haha, vilken rolig triss!

Malin B

TjolaHOPP säger jag bara!
Underbara katt.

Jordgubbstårta låter gott det!
Jag har inte så fint porslin egentligen... Jag har en riktig "finservis" och den är fin, efter svärmors mamma men jag brukar mest använda mina udda fina tallrikar som jag har handlat på loppis. ;)
På bilden var det en av dem. Det är lite roligt att duka "udda", gästerna tassar runt bordet för att slå sig ner vid den tallrik de tycker är finast.
Glasen är från Ikea, 9:- så prata om billigt!
Tänkte jag skulle börja samla på udda silverbestick också. ;) Det är ju lite roligt att ha något att leta efter!

Freja

Härligt trissat, så fin hon är!

Lajsas Fotografi

Vilken vacker kisse som laddar för ett hopp! =)

Åsa

Jag saknar att ha katt! Fattar inte hur man kan ha ett hem utan en katt! =)

(ankare, en stadig förankring när det stormar, ett hopp om lösning? Typ?)