18 års fest

 
Mina mobilbilder från partyt i trädgården!
Älsta dottern stod för fotograferingen med kamera och tog flera jättebra bilder.
Klockan 18 var det bestämt att överraskningen skulle ske, vi klarade att få allt att flyta utan att försäja oss.
Det höll våra grannar ovanför oss på att göra redan på förmiddagen, när de kom med sin present och gratulerade.
"Blir festen av?" frågade R och jag fick panik.
Lyckades säja att grilla ska vi göra hur som helst men om vi sitter ute, som vi brukar göra på hennes födelsedag, vet vi inte...
Vi klarade oss ända fram till kl var fem i sex, då fick dottern för sej att hon skulle åka och köpa ballonger på ICA!
Sekunderna innan hade jag fått ett SMS av bästa vännen att de var på väg!
De kom och knackade på rutan och överraskningen var total!
Glädjen var enorm och vi kände alla att det blev bra.
Det roliga var att bästa vännen ordnat så några personer ur fem olika kompisgäng till 18-åringen kommit.
Vilket blev en hit, för vad kul de hade ihop!
Som en kompis från högstadiet sa, "dina vänner skulle passa jättebra ihop med mina vänner".
Maken var grillmästare, jag konditor och tillsammans är vi ett fenomenalt par då det gäller teamwork!
Vännerna till dottern hade handlat in all mat och dryck, ballonger och smällare!
Maten åts utomhus (tur att jag har många filtar) och sedan flyttade de in i vardagsrummet.
Vi röjde bort mat och plockade bort allt från trädgården (utom ballongerna) som fortfarande hänger i trädet.
Tårta och muffins till kaffet serverades i vardagsrummet efter en tipspromenad med frågor om 18-åringen avklarats.
De sjöng, dansade och spelade spel till kl var kvart i 12, då gick de till stadens stora hotell och festade vidare.
Maken och jag röjde vardagsrummet och hade soprent innan vi lade oss och då hade dottern inte kommit hem...
Hon var så glad och sa att det var hennes bästa födelsedag ever!
Vi var alla nöjda och glada!
 
 
5
Malin

Vilken härlig o lyckad fest ni fick till!!

Ni är bra på teamwork hela familjen!

Malin B

Å, vad kul!!!
Extra plus när det är en blandning av allt och det blir minst dubbelt så bra!

soffie

men å vad roligt grattis till 18åringen:) å tur med vädret hade ni med!

Åsa

Jättemysigt!
Kul att det blev överraskning trots grannens försägelse.

Pernilla

Så härligt att kunna fura årsdagen utomhus. Jättehärligt!
/P