Dagen efter...

 
Vilken underbar dag jag hade igår!
Svettigt och stressigt på jobbet, men avslutningen var helt underbar tillsammans med sötaste Cattis!
Dottern hade haft 15 personer av sina vänner på "picknickförfest" i vår trädgård på fredagskvällen.
Mötte dem i dörren när jag kom hem från jobbet (jobbade kväll).
Därefter gick de till "Kullenfestivalen".
Maken var på en avtackningsfest med sina jobbarkompisar i grannstaden.
Dottern har introducerat ett uttryck i vår familj förra sommaren, YOLO (YouOnlyLiveOnes).
Yolo har blivit en livsstil hos oss, där vi fångar de små stunderna så de kan bli härliga minnen.
Mitt YOLO var att strax innan alla slutade igår, helt oplanerat fråga sötaste Cattis om hon skulle göra något den kvällen.
Hon hade bara ett viktigt samtal med en kompis som ska resa med henne i sommar, där de skulle boka hotellrum och resrutten tillsammans.
Vi bestämde snabbt att hon skulle handla rosévin på vägen hem och jag skulle köpa mat (läs sallad).
Som efterrätt åt vi jordgubbar och chokladglass...
Bestämde att vi skulle sitta i vår trädgård och äta.
Efter vi installerat oss i utemöblerna med maten på tallrikarna och vinet i glasen, så inföll lugnet.
Det var varmt och en massa glada människor gick förbi på gatan, kvällen igenom.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord och lyssnade samtidigt på musiken från festivalen (musiken hördes tydligt för det var vindstilla) och kollade på stjärnorna, som tändes på himlen en efter en.
När tiden för samtalet närmade sej så drabbades även Cattis av YOLO och hon sköt upp det till idag istället.
Allt för att det var så fullkomligt rofyllt och mysigt att sitta där när mörkret tilltog.
Så vi satt i utemöblerna hela kvällen ända fram till kl var lite över ett på natten, då kom maken hem och vi bröt upp.
Drömde på morgonkvisten att min familj och jag var i grannstaden och den drabbades av århundradets åskoväder och drömmen slutade med att blixten slog ner i det huset vi var i.
Strax efter vaknade jag av en fruktansvärd knall som gjorde att hela huset skakade i grunden.
Åska!
Så följde ett åskoväder som jag aldrig i hela mitt liv varit med om tidigare!
Blixtarna ljungade och åskans dån brakade i ett, riktigt läskigt!
 
 
 
6
S

Å vilken mysig dag!!!

Jag har tittat på hockey idag, gjort raw food pasta, raw chokladpudding, raw glass och raw chokladsås! Jag har suttit i hammocken och lyssnat på regnet och njutit av ljuset när molnen sprack upp igen. Ja och så har vi varit på promenad med hundarna såklart! Nu blir det snart fest! :)

Kram på dej och din fina familj!

Ditte

Yolo, kul! Undrar om det går i wordfeud? ;) Åska är mysigt, jag vill ha meeeer och sitta på balkongen och titta!

Pernilla

Det där åskvädret har jag fått läsa om lite här och där. Skönt att jag missade det. Vilken härligt trädgård ni har och vilka fina bilder. En Blå Vallmo hade jag också en gång. Undrar vart den tog vägen?
Rabarber har också jag, numera, men den sattes i höstas så skörden är nog inte översvallande i år.
/P

Agneta

Åh, har du en blå bergsvallmo? Dom är så fina men jag får dom inte att överleva.

Malin

Mer YOLO åt folket :)

YOLO känns lättare den här tiden på året tycker jag.

Kram

Åsa

Hade en elev förra året som alltid sa yolo. Jag gjorde vad jag kunde för att göra honom galen genom att konsekvent använda uttrycket fel. =)
Tyckte jag var kul iaf.

Men smart att verkligen leva efter det!

Svar: Hahaha!! Jag tycker oxå att det var kul!
mammakero