En utflykt till Ramslökens vita ängar

 
Vi firade morsdag genom att åka till de vita ängarna i lövsalarna vid stenbrottet.
Min mor kom hem till oss innan vi åkte ut och vi fick roligt nog sällskap av yngsta dottern, trots att hon festat till kl 4-5 både fredag och lördag...
Hittade det stora ståndet med Guckusko, som vi varje år har glömt var det står!!
Det stod vid den första grusvägen till vänster innan den branta backen, så sa vi flera gånger för att se om vi kommer ihåg det nästa år igen....!
Det blåste ganska mycket, men solen var framme och värmde oss.
På vissa av stigarna i Ramslökshavet, var det jättelerigt efter lördagens åskregn.
Efter utflykten köpte vi lite gott fikabröd med oss hem för en fika i trädgården och senare på kvällen grillade maken en jättegod middag!
 
6
Freja

Vilket maffigt vitt överflöd!

Åsa

Jösses! Vad massa vitt!

Marie

Men ohhh så fiiiint ställe

Soffie

Men guu va häftigt...så vackert det är där.,sånna där blommor såg jag en dag då vi va ute å letade stolpar och jag undrade så vad det var för nån sort så tack för det :)

Pernilla

Det är helt fantastiskt. Jag tänka mig hur det doftar.
/P

Malin

Vilken härlig morsdag! Själv glömde jag ens att ringa min mor *skäms* Jag glömde att det var mors dag, antagligen för att jag inte får ngn uppmärksamhet själv. Min man har inte uppfostrat våra barn :(

Hoppas man får uppleva ramslökshav ngn gång. Och rapsfält också.

Kram